Share
 
Comments

‘‘আমি পৰিৱৰ্তনৰ ক্ষেত্ৰত বিভিন্ন গুৰুত্বপূৰ্ণ সিদ্ধান্ত গ্ৰহণ কৰিছো আৰু চৰকাৰে ইয়াক অব্যাহত ৰাখিব৷ দেশত বিত্তীয় স্থিৰতা বাহাল ৰাথিবলৈ বিভিন্ন পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰা হৈছে আৰু অৰ্থনৈতিক উত্তৰণৰ দিশত বিনিয়োগৰ পৰিমাণ বৃদ্ধি কৰা হৈছে’’ ~প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদী

প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদী নেতৃত্বাধীন এনডিএ চৰকাৰৰ প্ৰাথমিক গুৰুত্ব হ’ল অৰ্থনীতিৰ বিভিন্ন দিশৰ নৱজাগৰণৰ দ্বাৰা উত্থান৷ এই নৱজাগৰণে অৰ্থনৈতিক উত্তৰণত প্ৰভূত সহায় কৰিব আৰু ৰাষ্ট্ৰৰ উন্নয়নৰ কক্ষপথ সৱলীকৰণ কৰিব৷

নিৰ্মাণ খণ্ড- অৰ্থনৈতিক উত্তৰণৰ প্ৰধান চালিকা শক্তি

মেক ইন ইণ্ডিয়াই ভাৰতক ২৫টা নিৰ্ধাৰিত খণ্ডৰ নিৰ্মাণৰ কেন্দ্ৰ হিচাপে গঢ়ি তুলিছে৷

ভাৰত এতিয়া বিশ্বৰ ভিতৰতে দ্বিতীয় বৃহৎ ম’বাইল নিৰ্মাণকাৰী দেশ, ‘মেক ইন ইণ্ডিয়া’ক ধন্যবাদ৷ এই উত্তৰণৰ সম্যক আভাস পাবলৈ হ’লে আমি দেখিছো যে ২০১৪ চনলৈ দেশত কেৱল ২ টা ম’বাইল ফোন নিৰ্মাণৰ উদ্যোগ আছিল আৰু এতিয়া ২০১৮ চনত ইয়াৰ সংখ্যা ১২০টালৈ বৃদ্ধি পাইছে৷ শেহতীয়াকৈ প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে নয়ডাত বিশ্বৰ সবাতোকৈ বৃহৎ ম’বাইল উদ্যোগ স্থাপন কৰিছে আৰু য’ত একেটা ইউনিটতে বৃহৎ সংখ্যক কৰ্মচাৰীয়ে কাম কৰিব৷

যদি আমি উৎপাদিত ম’বাইল হেণ্ডছেটৰ সংখ্যা পৰিলক্ষিত কৰো তেন্তে দেখা পাম যে ভাৰতত ২০১৪ চনত ৬ কোটি ম’বাইল হেণ্ডছেট নিৰ্মাণ হৈছিল, ২০১৭-১৮ বৰ্ষত এই সংখ্যা বৃদ্ধি হৈ ২২.৫ কোটি হৈছে৷ ভাৰতত ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ১.৩২ লাখ কোটি টকাৰ ম’বাইল নিৰ্মাণ হৈছে৷ ২০১৪ চনত এই সংখ্যা আছিল ১৮,৯৯২ কোটি টকা৷

মেক ইন ইণ্ডিয়াই নিয়োজনৰ সুবিধাৰ সৃষ্টি কৰিছে আৰু বৈদেশিক বিনিয়োগসমূহকো আকৰ্ষিত কৰিছে৷ ২০১৭-১৮ বৰ্ষত এফডিআইৰ আমেৰিকান ডলাৰত ৬১.৯৬ বিলিয়ন ডলাৰৰ অভিলেখ সৃষ্টি হৈছে৷ বিনিয়োগৰ পৰিমাণ বৃদ্ধি অৰ্থাৎ অধিক চাকৰিৰ সৃষ্টি আৰু অধিক উন্নতি৷

এমএছএমইলৈ সহায়ৰ হাত

প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদী নেতৃত্বাধীন এনডিএ চৰকাৰ এমএছএমইক সৱলীকৰণ কৰাৰ বাবে প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ যিয়ে লক্ষাধিক ভাৰতীয়ক নিয়োজনৰ সুবিধা প্ৰদান কৰিছে৷ তাৰোপৰি ততোধিক নিয়োজনৰ অৱকাশৰো সৃষ্টি কৰিছে।

আৰু প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে এমএছএমইৰ গুৰুত্ব তথা মুদ্ৰা (MUDRA)ই কিদৰে এই ক্ষেত্ৰত সহায় কৰিছে সেই বিষয়ে উল্লেখ কৰি কয়-

‘‘মুদ্ৰা যোজনাৰ জৰিয়তে এমএছএমই ক্ষেত্ৰত অগ্ৰগতি হৈছে৷ ভাৰতৰ পৰিৱৰ্তনৰ ক্ষেত্ৰত এমএছএমইয়ে গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা গ্ৰহণ কৰিছে আৰু আমাৰ চৰকাৰে বিভিন্ন পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰি এই খণ্ডক অগ্ৰগতিৰ অধিক সুবিধা প্ৰদান কৰিছে৷’’

২০১৫ বৰ্ষত মুকলি হোৱা প্ৰধানমন্ত্ৰী মুদ্ৰা যোজনা (পিএমএমৱাই)উদ্যমীসকলক (বিশেষকৈ এমএছএমইসমূহৰ) বিনামূলীয়া বেংক ঋণ দিয়াৰ ব্যৱস্থাৰে প্ৰৱৰ্তন কৰা হৈছিল৷

শেহতীয়াকৈ ১৩ কোটি ক্ষুদ্ৰ মুদ্ৰা উদ্যমীয়ে মুদ্ৰা যোজনাৰ অধীনত ৬.২ লাখ কোটিৰ মূলধন লাভ কৰিছে৷ উল্লেখ্য, যোৱা ৩টা বৰ্ষৰ ভিতৰতে ৩.৪৯ কোটি নতুন উদ্যমী এই যোজনাৰ দ্বাৰা লাভান্বিত হৈছে৷ তাৰোপৰি, মুদ্ৰা হিতাধিকাৰীসকলৰ ৭০ শতাংশতকৈও অধিক হ’ল মহিলা৷ বঞ্চিতসকলক আৰ্থ-সামাজিকভাৱে সৱলীকৰণ কৰাৰ উদ্দেশ্য মুদ্ৰা হিতাধিকাৰীসকলৰ ভিতৰত ৫০ শতাংশতকৈও অধিক লোক হ’ল এছচি/এছটি/অ’বিচি৷

৫০ কোটিৰ পৰা ২৫০ কোটি টকা পৰ্যন্ত বাৰ্ষিক টাৰ্ণ অভাৰৰ মজলীয়া খণ্ডৰ উদ্যমীসকলক অগ্ৰগতি প্ৰদান কৰাৰ বাবে তেওঁলোকৰ ঔদ্যোগিক কৰ ২৫ শতাংশ কৰা হৈছে যি পূৰ্বতে ৩০ শতাংশ আছিল৷

এনডিএ চৰকাৰৰ অধীনত গ্ৰহণ কৰা অৰ্থনৈতিক নৱজাগৰণসমূহ

এনডিএ চৰকাৰৰ অধীনত গ্ৰহণ কৰা পৰিৱৰ্তনমূলক কাৰ্যসূচীৰ জৰিয়তে দেশত আমূল পৰিৱৰ্তন হৈছে৷ বিগত চাৰিটা বৰ্ষত গ্ৰহণ কৰা বেংকিং সংস্কাৰ, কৰ সংস্কাৰ, বিশেষ খণ্ড কিছুমানৰ সংস্কাৰৰ দ্বাৰা সাধাৰণ মানুহৰ জীৱন শৈলী সহজ হৈ পৰিছে৷

বেংকিং সংস্কাৰ

এনডিএ চৰকাৰে এনপিএৰ আমোলত বৃদ্ধি হোৱা পুৰণি সমস্যাসমূহ সংশোধন কৰাৰ বাবে ইনছলভেন্সি এণ্ড বেংক্ৰাপ্টটি কোড (আইবিচি)ৰ প্ৰণয়ন কৰিছে৷ আইবিচিয়ে ঋণৰ সমস্যাসমূহ সমাধান কৰাৰ পথ উলিয়াই বেংকিং খণ্ডক অগ্ৰগতি প্ৰদান কৰিছে৷

২,১১,০০০ কোটি টকাৰ ঋণ প্ৰদানেৰে পিএছবিৰ পুনৰ মূলধনীকৰণ কৰি তথা চাকৰিৰ সৃষ্টি কৰি এনডিএ চৰকাৰে অন্য এক বৃহৎ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছে৷

তাৰোপৰি, এনডিএ চৰকাৰে বিভিন্ন পিএছবিসমূহৰ পৰৱৰ্তী একক সমাপনৰ বাবে বিভিন্ন পদক্ষেপৰ বাবে অনুমোদন প্ৰদান কৰিছে৷

কৰ সংস্কাৰ

এনডিএ চৰকাৰৰ আমোলত কৰ সংস্কাৰৰ ক্ষেত্ৰত আটাইতকৈ বৃহৎ পদক্ষেপটো হ’ল পণ্য সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ আইন (জিএছটি)৷ চৰকাৰে জিএছটি প্ৰণয়নৰ ক্ষেত্ৰত কঠোৰ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছে৷ এই জিএছটি ২০১৭ চনত প্ৰণয়ন কৰা হৈছিল৷ ইয়াক সমগ্ৰ দেশতে প্ৰণয়ন কৰা হৈছে৷

জিএছটি প্ৰণয়নৰ দ্বাৰা-

ক্ষুদ্ৰ ব্যৱসায়ী আৰু গ্ৰাহকসকলে বিভিন্ন ধৰণৰ কৰৰ পৰা মুক্ত হৈছে৷ পৰিবহণ ব্যয়ৰ হ্ৰাস তথা অন্য কোনো ধৰণৰ ব্যয় নোহোৱাকৈ গ্ৰাহকসকলে কম মূল্যৰ দ্বাৰা লাভান্বিত হৈছে৷

ইয়াৰোপৰি এনডিএ চৰকাৰৰ অধীনত গ্ৰহণ কৰা গুৰুত্বপূৰ্ণ পদক্ষেপ হ’ল কৰৰ অভিযোগসমূহৰ নিবাৰণ আৰু কৰৰ পৰিক্ষেত্ৰ বৃদ্ধি৷ বিগত চাৰিটা বৰ্ষত আইটিআৰ ফাইলৰ সংখ্যা ৮০.৫ শতাংশ পৰ্যন্ত বৃদ্ধি পাইছে ৷ ২০১৩-১৪ বৰ্ষত কৰ ৰিটাৰ্ণৰ সংখ্যা আছিল ৩.৭৯ কোটি কিন্তু ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ইয়াৰ সংখ্যা ৬.৮৪ কোটিলৈ বৃদ্ধি পায়৷

বিশেষ ক্ষেত্ৰসমূহৰ সংস্কাৰ

বেংকিং আৰু কৰ সংস্কাৰৰ উপৰিও কিছুমান বিশেষ ক্ষেত্ৰটো সংস্কাৰৰ ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰা হৈছে যাৰ দ্বাৰা দেশৰ অৰ্থনীতিত আমূল পৰিৱৰ্তন ঘটিছে৷

ব্যক্তিগত খণ্ডৰ বাবে বাণিজ্যিক কয়লা খনি মুকলি কৰা হৈছে৷ প্ৰায় ৮৯টা কয়লা খনি স্বচ্ছ আৱণ্টন প্ৰক্ৰিয়াৰ জৰিয়তে আৱণ্টিত কৰা হৈছে৷ এই ৮৯টা কয়লা খনিৰ ৩১টা ই-নিলামযোগে আৰু ৫৮টা চৰকাৰী উদ্যোগৰ দ্বাৰা আৱণ্টিত কৰা হৈছে৷

আৰইআৰএ- দা ৰিয়েল ইষ্টেট (ৰেগুলেচন এণ্ড ডেভেলপমেণ্ট) এক্টৰ প্ৰণয়নৰ জৰিয়তে গৃহ ক্ৰেতাসকল নিৰ্মাণকাৰীৰ হাতোৰাৰ পৰা মুক্ত হৈ নিজৰ অধিকাৰ সম্পৰ্কে সজাগ হৈছে৷

শ্ৰমিক সংস্কাৰ

এনডিএ চৰকাৰৰ অধীনত বিগত চাৰিটা বৰ্ষত শ্ৰমিক সংশোধনৰ ক্ষেত্ৰত বিভিন্ন পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰা হৈছে যাৰ দ্বাৰা সমগ্ৰ ভাৰততে কৰ্মচাৰীসকলৰ জীৱন সহজ হৈ পৰিছে৷

ইউএএন নম্বৰ (ইউনিভাৰ্ছেল একাউণ্ট নম্বৰ)ৰ প্ৰৱৰ্তনৰ জৰিয়তে কৰ্মচাৰীসকলে তেওঁলোকৰ ভৱিষ্য নিধিৰ বাবে চৰকাৰী কাৰ্যালয়লৈ দৌৰা-দৌৰি কৰাটো বন্ধ হৈছে৷ আনকি তেওঁলোকে কৰ্মস্থান পৰিৱৰ্তন কৰিলেও কোনো সমস্যাৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া নহয়৷

শ্ৰম সুবিধা প’ৰ্টেল আৰু লেনদেনৰ এক ধনাত্মক সংশোধনী আইনে (২০১৭) গঠনাত্মক আৰু ন্যূনতম শ্ৰমৰ মূল্য নিশ্চিত কৰিছে৷

শক্তিশালী অৰ্থনৈতিক বুনিয়াদ আৰু অন্তঃৱৰ্তী স্বীকৃতি

নৰেন্দ্ৰ মোদী নেতৃত্বাধীন এনডিএ চৰকাৰত বিগত চাৰিটা বৰ্ষত ভাৰতীয় অৰ্থনীতিয়ে বৃহৎ সাফল্যৰ মুখ দেখিবলৈ সমৰ্থ হৈছে আৰু বিভিন্ন দিশত অন্তঃৱৰ্তী মূল্যায়নত আগুৱাবলৈ সমৰ্থ হৈছে৷

২০০৫ চনত বিশ্বৰ জিডিপিত ভাৰতৰ অংশ ১.৭৫ শতাংশ হৈছিল যি ৮ বছৰৰ মূৰত ২০১৩ চনত ২.৪৩ শতাংশলৈ বৃদ্ধি হৈছে৷ কিন্তু ২০১৭ চনত ভাৰতৰ বিশ্বৰ জিডিপিত ৩.০৮ শতাংশ হয় আৰু এয়াও কেৱল চাৰি বছৰৰ ব্যৱধানতে সম্পন্ন হৈছে৷

২০১৮-১৯ বিত্তীয় বৰ্ষৰ প্ৰথম ত্ৰিমাসিকত ভাৰতৰ জিডিপি ৮.২%লৈ বৃদ্ধি হয়৷ ইয়াৰ দ্বাৰা ভাৰত চীনতকৈ দ্ৰুত গতিত উত্থান হোৱাটো প্ৰদৰ্শিত হৈছে৷ ভাৰতৰ বিদেশী মুদ্ৰাৰ জমাৰ পৰিমাণো বৃদ্ধি হৈছে৷

শক্তিশালী বুনিয়াদৰ অৰ্থনীতিৰ উপৰিও ভাৰতে বিগত চাৰিটা বৰ্ষত বিভিন্ন দিশত সাফল্য অৰ্জন কৰিবলৈ সমৰ্থ হৈছে৷ ১৪ বছৰত প্ৰথমবাৰলৈ ভাৰতৰ মূল্যায়ন বিএএ২ৰ পৰা বিএএ৩লৈ বৃদ্ধি হৈছে৷ ২০১৭ চনত ইজ অৱ ডুয়িঙৰ দিশত ভাৰতৰ স্থান ১০০ নম্বৰলৈ আহিছে যি ২০১৪ চনত ১৪২ নম্বৰত আছিল৷ ক্ৰমাগত গতিত বৃদ্ধি পোৱা চৰকাৰৰ বিভিন্ন সংশোধনীমূলক কাৰ্যৰ দ্বাৰা ভাৰতে বিশ্ব অৰ্থনীতিত এক উজ্বল স্থান দখল কৰিবলৈ সমৰ্থ হৈছে৷









 

donation
Explore More
It is now time to leave the 'Chalta Hai' attitude & think of 'Badal Sakta Hai': PM Modi

Popular Speeches

It is now time to leave the 'Chalta Hai' attitude & think of 'Badal Sakta Hai': PM Modi
GST led to 'household savings' as tax rates came down

Media Coverage

GST led to 'household savings' as tax rates came down
...

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
Share
 
Comments

যিকোনো ৰাষ্ট্ৰৰ বাবে আন্তঃগাঁথনি আৰু সংযোগ বিকাশৰ ধমনীৰ দৰে কাম কৰে৷ প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ নেতৃত্বাধীন এনডিএ চৰকাৰৰ আমোলত এই আন্তঃগাঁথনি বিকাশত বিশেষ ধ্যান দিয়া পৰিলক্ষিত হৈছে৷ নতুন ভাৰতৰ সপোন পূৰণ কৰিবলৈ এনডিএ চৰকাৰে ৰে’লৱে, স্থলপথ, জলপথ, বিমানখণ্ড অথবা ব্যয়সাধ্য গৃহত গুৰুত্ব নিৱেশ কৰিছে৷

ৰে’লৱে

ভাৰতীয় ৰে’লৱেৰ নেটৱৰ্ক সমগ্ৰ বিশ্বৰ ভিতৰতে বৃহৎ ৰে’লৰ নেটৱৰ্ক৷ ট্ৰেকৰ পুনৰ নিৰ্মাণ, ৰখীয়াবিহীন ৰে’লৱে ক্ৰ’ছিং আৰু ব্ৰ’ডগজৰ সম্প্ৰসাৰণ আদি প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীৰ নেতৃত্বাধীন এনডিএ চৰকাৰৰ আমোলত উল্লেখযোগ্য উন্নতি সাধন হৈছে৷

২০১৭-১৮ বৰ্ষত ৰে’লজনিত দূৰ্ঘটনা ১০০ত কৈও কম হৈছে৷ তথ্যত প্ৰকাশ যে ২০১৩-১৪ বৰ্ষত ৰে’লজনিত দূৰ্ঘটনাৰ সংখ্যা আছিল ১১৮টা যি ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ৭৩টালৈ হ্ৰাস পাইছে৷ ৫,৪৬৯টা ৰখীয়াবিহীন লেভেল ক্ৰ’ছিং নোহোৱা কৰা হৈছে আৰু ২০০৯-১৪ বৰ্ষৰ তুলনাত ই ২০% অধিক হৈছে৷ ব্ৰ’ডগজ পথসমূহৰ সকলো ৰখীয়াবিহীন লেভেল ক্ৰ’ছিং ২০২০ চনৰ ভিতৰত নোহোৱা কৰাৰ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰা হৈছে৷

ৰে’লৱেৰ বিকাশক গতি প্ৰদান কৰাৰ বাবে ৰে’লপথ পুনৰ নিৰ্মাণৰ কাম ৫০% বৃদ্ধি হৈছে, ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ ২,৯২৬ কিলোমিটাৰৰ তুলনাত ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ইয়াৰ সংখ্যা ৪,৪০৫ কিলোমিটাৰলৈ বৃদ্ধি পাইছে৷ এনডিএ চৰকাৰৰ আমোলত বিগত চাৰিটা বৰ্ষত ব্ৰ’ডগজ সম্প্ৰসাৰণৰ সংখ্যা (৯,৫২৮ কিলোমিটাৰ)ৰ বিপৰীতে ২০০৯-১৪ বৰ্ষত ইয়াৰ সংখ্যা আছিল ৭,৬০০ কিলোমিটাৰ৷

প্ৰথমবাৰৰ বাবে উত্তৰ পূৰ্বাঞ্চল ব্ৰ’ডগজ ভাৰতৰ অন্য প্ৰান্তৰ সৈতে জড়িত হৈছে৷ স্বাধীনতাৰ ৭০ বছৰৰ পিছত ই মেঘালয়, ত্ৰিপুৰা আৰু মিজোৰামক ৰে’লৱে মানচিত্ৰৰ অন্তৰ্ভুক্ত কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে৷

নতুন ভাৰতৰ বিকাশৰ বাবে আমাক অত্যাধুনিক প্ৰযুক্তিৰো প্ৰয়োজন৷ মুম্বাইৰ পৰা আহমেদাবাদলৈ পৰিকল্পিত বুলেট ৰে’লে ৮ ঘণ্টাৰ যাত্ৰাৰ সময় ২ ঘণ্টালৈ হ্ৰাস কৰিব৷

 

বিমানখণ্ড

অসামৰিক বিমানখণ্ডতো অভূতপুৰ্ব উত্তৰণ ঘটিছে৷ উড়ান (উৰে দেশ কা আম নাগৰিক) আঁচনিৰ অধীনত ব্যয়সাধ্য বিমানযাত্ৰা সম্ভৱ হৈছে, যোৱা চাৰিটা বৰ্ষত ২৫টা কাৰ্যকৰী বিমানবন্দৰ সংযোজিত হৈছে৷ স্বাধীনতা বৰ্ষৰ পৰা ২০১৪ চনলৈ কেৱল ৭৫টা বিমানবন্দৰ আছিল৷ সেৱাৰহিত আৰু সেৱাৰ অধীনৰ বিমানবন্দৰসমূহলৈ প্ৰতিঘণ্টাত ২,৫০০টকাৰ আঞ্চলিক সংযোগৰ ফলত ভাৰতীয়সকলৰ আকাশত উৰাৰ সপোন সাৰ্থক হৈছে৷ সেয়ে, প্ৰথমবাৰলৈ দেশৰ নাগৰিকে বাতানুকূল ৰে’লৰ পৰিৱৰ্তে বিমানেৰে যাত্ৰা কৰিছে৷

বিগত তিনিটা বৰ্ষত ১৮-২০%ৰ যাত্ৰী বৃদ্ধিৰ জৰিয়তে ভাৰতে বিশ্বৰ ভিতৰত বিমানখণ্ডত তিনি নম্বৰ স্থান দখল কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে৷ ২০১৭ বৰ্ষত ঘৰুৱা বিমানযাত্ৰীৰ সংখ্যা ১০০ মিলিয়ন অতিক্ৰম কৰিছে৷

 

জলপৰিবহণ

প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ চৰকাৰৰ অধীনত ভাৰতে জলপৰিবহণ ক্ষেত্ৰতো সাফল্য অৰ্জন কৰিছে৷ বন্দৰসমূহৰ বিকাশত অগ্ৰগতি প্ৰদান কৰি প্ৰধান বন্দৰসমূহৰ টাৰ্ণ এৰাউণ্ড সময় ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ ৯৪ ঘণ্টাৰ পৰা এক তৃতীয়াংশ হ্ৰাস হৈ ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ৬৪ ঘণ্টা হৈছে৷

প্ৰধান বন্দৰসমূহত কাৰ্গো ট্ৰেফিকক গুৰুত্ব প্ৰদান কৰা হৈছে৷ ২০১০-১১ বৰ্ষত ৫৭০.৩২ মেট্ৰিকটনৰ পৰা ২০১২-১৩ বৰ্ষত ৫৪৫.৭৯ মেট্ৰিকটনলৈ হ্ৰাস হৈছিল৷ কিন্তু এনডিএ চৰকাৰে এই ব্যৱস্থাৰ সংশোধন ঘটাই ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ইয়াক ৬৭৯.৩৬৭ মেট্ৰিক টন অৰ্থাৎ ১০০ মেট্ৰিকটনতকৈও অধিক বৃদ্ধি কৰিবলৈ সমৰ্থ হৈছে৷

অন্তঃৱৰ্তী জলপৰিবহণত পৰিবহণ ব্যয় হ্ৰাস হোৱাৰ ফলত কাৰ্বন ফুট প্ৰিণ্ট হ্ৰাস হোৱাৰ উপৰিও অৰ্থনৈতিক বিকাশ সম্ভৱ হৈছে৷ বিগত ৩০টা বৰ্ষত ৫টা ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথৰ পৰিৱৰ্তে কেৱল বিগত ৪টা বৰ্ষতে ইয়াৰ সংখ্যা ১০৬টালৈ বৃদ্ধি পাইছে৷

পথ পৰিবহণ

ভাৰত মালা পৰিযোজনাৰ অধীনত মাল্টি-ম’ডেল সংবদ্ধকৰণৰ জৰিয়তে ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথসমূহৰ সম্প্ৰসাৰণ কৰা হৈছে৷ ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ ৯২,৮৫১ কিলোমিটাৰৰ তুলনাত ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথৰ সম্প্ৰসাৰণ ১,২০,৫৪৩ কিলোমিটাৰলৈ হৈছে৷

সুৰক্ষিত পথৰ বাবে সেতু ভাৰতম প্ৰকল্পত ২০,৮০০ কোটি টকা ব্যয় কৰা হৈছে৷ ইয়াৰ অধীনত সকলো ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথত ৰে’লৱে ক্ৰ’ছিংসমূহত ৰে’লৱে অভাৰব্ৰীজ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে৷

পথ নিৰ্মাণৰ দ্ৰুতি প্ৰায় দুগুণ কৰা হৈছে৷ ২০১৩-১৪ বৰ্ষত ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ নিৰ্মাণৰ কাম প্ৰতিদিনে ১২ কিলোমিটাৰৰ পৰিৱৰ্তে ২০১৭-১৮ বৰ্ষত প্ৰতিদিনে ২৭ কিলোমিটাৰলৈ বৃদ্ধি পাইছে৷

 

জম্মুত ভাৰতৰ বৃহত্তম দৈৰ্ঘৰ সুৰংগ চেনানি-নাশ্ৰি, ঢলা-শদিয়াত ভাৰতৰ সৰ্ববৃহৎ দৈৰ্ঘৰ দলং যিয়ে অৰুণাচলক সংযোজিত কৰিছে, এইসমূহৰ বিকাশৰ জৰিয়তে পূৰ্বৰ স্পৰ্শৰহিত অঞ্চলসমূহ সংযোজিত হৈছে৷ ভাৰুচত নৰ্মদা নদীৰ ওপৰত দলং আৰু চম্বলৰ ওপৰত কোটাত দলং নিৰ্মাণৰ জৰিয়তে অঞ্চলকেইটাৰ যোগাযোগৰ উত্তৰণ হৈছে৷  

পথসমূহে গ্ৰামীণ বিকাশৰ ক্ষেত্ৰত অনুঘটকৰ কাম কৰে৷ ইয়াৰ গুৰুত্ব উপলব্ধ কৰি বিগত চাৰিটা বৰ্ষত প্ৰায় ১.৬৯ কিলোমিটাৰ গ্ৰামীণ পথ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে৷ ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ পথ নিৰ্মাণৰ গড় দ্ৰুতি প্ৰতিদিনে ৬৯ কিলোমিটাৰৰ বিপৰীতে ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ইয়াৰ সংখ্যা প্ৰতিদিনে ১৩৪ কিলোমিটাৰ হৈছে৷ বৰ্তমানে ২০১৪ বৰ্ষৰ ৫৬%ৰ বিপৰীতে গ্ৰামীণ পথৰ সংযোগ ৮২%তকৈও অধিক হৈছে, ইয়াৰ জৰিয়তে গাঁওসমূহক ভাৰতৰ বিকাশৰ কক্ষপথত চামিল কৰা হৈছে৷

নিয়োজন বৃদ্ধিৰ ক্ষেত্ৰত পৰ্যটনে গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰে৷ তীৰ্থযাত্ৰীসকলৰ অভিজ্ঞতা বৃদ্ধিৰ উপৰিও পৰ্যটন ক্ষেত্ৰত বিকাশৰ বাবে চাৰধাম মহামাৰ্গ বিকাশ পৰিযোজনা মুকলি কৰা হৈছিল৷ ইয়াৰ দ্বাৰা ভ্ৰমণ সুৰক্ষিত, ক্ষীপ্ৰ আৰু অধিক বিশ্বস্ত কৰাত গুৰুত্ব প্ৰদান কৰা হৈছে৷ ইয়াৰ বাবে প্ৰায় ১২,০০০ কোটি টকা ব্যয়েৰে ৯০০ কিলোমিটাৰৰ ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে৷

আন্তঃগাঁথনিত গুৰুত্ব প্ৰদান কৰি দেশৰ অৰ্থনৈতিক বিকাশৰ বাবে অধিক মালবাহনৰ পদক্ষেপ হাতত লোৱা হৈছে৷ এনডিএ চৰকাৰৰ প্ৰচেষ্টাৰ ফলতেই ২০১৭-১৮ বৰ্ষত সৰ্বাধিক মাল পৰিবহণ (১,১৬০ মেট্ৰিক টন)ৰ অভিলেখ নথিভুক্ত কৰা হৈছিল৷

নগৰ ৰূপান্তৰণ

স্মাৰ্ট চিটীৰ জৰিয়তে নগৰ ৰূপান্তৰণৰ বাবে প্ৰায় ১০০টা নগৰ কেন্দ্ৰ জীৱন-ধাৰণৰ মান উন্নতি, বহনক্ষম নগৰ পৰিকল্পনা আৰু বিকাশৰ বাবে বাচনি কৰা হৈছে৷ এই নগৰসমূহৰ বাবে গ্ৰহণ কৰা বিভিন্ন বিকাশৰ প্ৰকল্পৰ জৰিয়তে প্ৰায় ১০ কোটি ভাৰতীয়ক প্ৰভাৱান্বিত কৰিব৷ এই প্ৰকল্পটোত প্ৰায় ২,০১,৯৭৯ কোটি টকা ব্যয় কৰা হ’ব৷

গ্ৰামাঞ্চল আৰু নগৰাঞ্চলত প্ৰধানমন্ত্ৰী আৱাস যোজনাৰ অধীনত প্ৰায় ১ কোটি ব্যয়সাধ্য ঘৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে৷ মধ্যবিত্ত আৰু নিম্ন মধ্যবিত্তসকল উপকৃত হোৱাকৈ গৃহ ঋণ ৯ লাখ টকা পৰ্যন্ত ৪% আৰু ১২ লাখ টকা পৰ্যন্ত ৩% সুতৰ আৰ্থিক সুবিধা প্ৰদান কৰা হৈছে৷