Share
 
Comments

ভাৰত এখন অযুত প্ৰত্যাশাৰ দেশ৷ শক্তিশালী অৰ্থনীতি, ৰাষ্ট্ৰভিত্তিক নীতি, সাহসী প্ৰতিৰক্ষাবাহিনী আৰু উত্তৰণশীল শক্তিৰ দেশ হিচাপে ভাৰত বিশ্বৰ নৱ প্ৰত্যাশা হোৱাটো পৰিলক্ষিত হৈছে৷  

বিশ্বৰ সৰ্ববৃহৎ উদ্যোগসমূহ ব্যৱস্থাপনাৰ জৰিয়তে ভাৰতে ইয়াৰ শক্তিশালী অৰ্থনৈতিক স্থিতিৰ প্ৰমাণ দিছে৷ চৰকাৰে গ্ৰহণ কৰা পদক্ষেপৰ জৰিয়তে দেশৰ অৰ্থনৈতিক স্থিতি উত্তৰণ কৰিছে৷ আজি ভাৰত বিনিয়োগকাৰীৰ বাবে আকৰ্ষণীয় স্থান হিচাপে পৰিগণিত হৈছে৷ ২০১৩ আৰু ২০১৭ বৰ্ষৰ সময়চোৱাত শেহতীয়া মূল্যৰ ভিত্তিত জিডিপি ৩১ শতাংশ বৃদ্ধি হৈছে যি বিশ্বজনীনভাৱে জিডিপি ৪ শতাংশ অতিক্ৰম কৰিছে৷

ভাৰতৰ বিকশিত অৰ্থনীতিৰ দ্বাৰা অন্য ৰাষ্ট্ৰসমূহৰ সৈতে সম্বন্ধৰ উত্তৰণ হোৱাত সহায়ক বিবেচিত হৈছে৷ এয়া চৰকাৰৰ কূটনৈতিক প্ৰয়াসৰ ফলত প্ৰথমবাৰৰ বাবে ভাৰতে এটা নহয়, দুটা নহয়, তিনিটাকৈ সন্মানীয় গোটত নাম অন্তৰ্ভুক্ত কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে৷ সেয়ে হৈছে মিছাইল টেকন’ল’জী কণ্ট্ৰ’ল ৰেজিমি (এমটিচিআৰ), ৱাছেনাৰ এৰেঞ্জমেণ্ট (ডব্লিউএ) আৰু অষ্ট্ৰেলিয়া গ্ৰুপ (এজি)৷ এই প্ৰখ্যাত গোটসমূহত অন্তৰ্ভুক্তিৰ জৰিয়তে ভাৰতে প্ৰতিৰক্ষা আৰু মহাকাশৰ কাৰ্যসূচীত উচ্চ প্ৰযুক্তি আহৰণ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে৷

আনহাতে ভাৰতে সফলতাৰে ইণ্টাৰনেচনেল ট্ৰিবুনেল অন দা ল’ অৱ দা ছীজ (আইটিএলঅ’এছ)ত প্ৰতিনিধিত্ব কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে৷ সাগৰত আনৱাৰেণ্টেড দাবীৰ প্ৰয়াসক নাকচ কৰাৰ বাবে ভাৰতে অন্য ৰাষ্ট্ৰসমূহক অতিক্ৰম কৰি শক্তিশালী নেতৃত্ব প্ৰদান কৰিছে৷

ৰাষ্ট্ৰীয় সুৰক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত চৰকাৰে গ্ৰহণ কৰা পদক্ষেপৰ দ্বাৰা ভাৰতে ইয়াৰ শত্ৰুক সম্পূৰ্ণ সামৰ্থৰ সৈতে পৰাভূত কৰিবলৈ সক্ষম বুলি বিশ্বাসৰ উদয় হৈছে৷ সীমাত প্ৰণয়ন কৰা ছাৰ্জিকেল ষ্ট্ৰাইকৰ পদক্ষেপৰ জৰিয়তে ভাৰতৰ মিলিটেৰী শক্ৰিৰ পৰাক্ৰম প্ৰদৰ্শিত হৈছে৷ চৰকাৰে ৰাষ্ট্ৰৰ প্ৰতিৰক্ষাবাহিনীক সম্পূৰ্ণ সমৰ্থন প্ৰদান কৰিছে৷ তাৰোপৰি সৈন্যসকলৰ বিভিন্ন দীৰ্ঘদিনীয়া দাবী পূৰণ তথা ‘এটা পদ, এটা পেন্সন’ৰ আঁচনিও সফলভাৱে ৰূপায়িত হৈছে৷

প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ সৈন্যবাহিনীৰ আধুনিকীকৰণ প্ৰক্ৰিয়া ক্ষীপ্ৰতাৰে ৰূপায়িত কৰা হৈছে আৰু অস্ত্ৰৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ প্ৰতিৰক্ষা অভাৱৰ চাহিদা তথা আন্তঃগাঁথনি পূৰণ কৰা হৈছে৷

মসৃণ শক্তিৰ পদক্ষেপৰ দ্বাৰা ভাৰতে ‘বসুধৈৱ কুটুম্বকম’ অৰ্থাৎ সমগ্ৰ বিশ্বখনেই এক পৰিয়ালৰ পথত খোজ দিছে৷ আমাৰ সামঞ্জস্যতাৰ বিশ্বাস তথা সামুহিক অংশগ্ৰহণৰ দ্বাৰা সমগ্ৰ বিশ্বৰ সমস্যাসমূহৰ সমাধানৰ বাবে অগ্ৰসৰ হৈছো৷ বিশ্বই সন্মুখীন হোৱা তেনেধৰণৰ এটা সমস্যা হ’ল জলবায়ু পৰিৱৰ্তনৰ সমস্যা৷ তাৰোপৰি ভাৰতে পেৰিচত চিঅ’পি২১ত নেতৃত্ব বহন কৰাৰ উপৰিও আন্তৰ্জাতিক সৌৰ সহযোগিতাতো নেতৃত্ব বহন কৰিছে৷ এই অন্যন্য মৈত্ৰীত ১০০তকৈও অধিক দেশ সৌৰ শক্তিৰ দ্বাৰা শক্তিৰ প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণ কৰাৰ বাবে সংঘবদ্ধ হৈছে৷

আনহাতে ভাৰতৰ মসৃণ শক্তিৰ পথে বাসপোযোগী উন্নত গ্ৰহৰ পথ প্ৰদৰ্শন কৰিছে, যোগাভ্যাসে বিশ্বজনীন স্বীকৃতি লাভ কৰিছে৷ এই সন্দৰ্ভত প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে কৈছেঃ

‘‘যেতিয়া আমি বিশ্ব শান্তিৰ কথা কওঁ, তেতিয়া এই ৰাষ্ট্ৰসমূহৰ মাজত শান্তি থকা আৱশ্যক৷ ইয়াৰ দ্বাৰাহে সমাজত শান্তি বিয়পোৱা সম্ভৱ৷ এটা শান্তিপ্ৰিয় পৰিয়ালেহে শান্তিপূৰ্ণ সমাজলৈ অৰিহণা আগবঢ়াব পাৰে৷ এজন শান্তিপ্ৰিয় ব্যক্তিয়েহে এটা শান্তিপূৰ্ণ পৰিয়াল গঠন কৰিব পাৰে৷ যোগাভ্যাস হ’ল ব্যক্তি, পৰিয়াল, সমাজ, ৰাষ্ট্ৰ আৰু সমগ্ৰ বিশ্বৰ মাজত অন্তৰ্নিহিত শান্তি সৃষ্টি কৰাৰ এটা পথ৷’’

২১ জুনত আন্তৰ্জাতিক যোগ দিৱস ঘোষণাৰ দ্বাৰা এই প্ৰাচীন পৰম্পৰাই পুনৰ একবিংশ শতিকাত বিশ্বৰ গুৰুত্ব লভিবলৈ সক্ষম হৈছে৷ ৰাষ্ট্ৰসংঘত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে প্ৰদান কৰা এই প্ৰস্তাৱক ১৭৩ খন দেশে সমৰ্থন জনাইছিল যি ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ ইতিহাসৰ এক বিৰল ঘটনা৷ তাৰোপৰি ইউনেস্ক’ৰ দ্বাৰাও যোগাভ্যাস মানৱতাৰ সাংস্কৃতিক পৰম্পৰা হিচাপে স্বীকৃত হৈছে৷ সমগ্ৰ বিশ্বৰ লোকে স্বাস্থ্য তথা আধ্যাত্মিক শান্তিৰ বাবে দৈনিক যোগাভ্যাস কৰা আৰম্ভ কৰিছে৷ আনুষ্ঠানিক সমৰ্থনৰ দ্বাৰা যোগাভ্যাস বিশ্বজনীন হৈ উঠিছে৷

ভাৰতে মহাকাশ কাৰ্যসূচীৰ দ্বাৰা প্ৰযুক্তিৰ অন্য এটা ক্ষেত্ৰতো উদ্ভাসিত হ’বলৈ সমৰ্থ হৈছে৷ বিশ্বমানৰ বৈজ্ঞানিক আৰু অভিযন্তাসকলৰ দ্বাৰা মহাকাশ উদ্যোগৰ অগ্ৰগতি ঘটিছে৷ ইছৰ’য়ে একেটা উৎক্ষেপণতে ১০৪টা উপগ্ৰহ উৰুৱাই বিশ্ব অভিলেখ গঢ়িবলৈ সক্ষম হৈছিল য’ত আমেৰিকা যুক্তৰাষ্ট্ৰ, নেদাৰলেণ্ড, ছুইজাৰলেণ্ড, ইজৰাইল, কাজাখাস্তান আৰু ইউএইৰ ১০১ টা উপগ্ৰহও আছিল৷ আইআৰএনএছএছ-১জিৰ সফল মুকলিৰ দ্বাৰা ভাৰতৰ স্বদেশী বিশ্বজনীন নেভিগেচন ব্যৱস্থা স্থাপন হৈছে৷ ইয়াৰ সৈতে ভাৰতে নিজা উপগ্ৰহীয় নেভিগেচন ব্যৱস্থা থকা দেশসমূহৰ ভিতৰত নিজৰ নাম অন্তৰ্ভুক্ত কৰিবলৈ সমৰ্থ হৈছে৷

বিভিন্ন ক্ষেত্ৰত ভাৰতীয়সকলে প্ৰদৰ্শন কৰা সাফল্যৰ দ্বাৰা সকলোৰে বাবে উন্নত ভৱিষ্যত নিৰ্মাণ হৈছে৷ বিজ্ঞান, প্ৰযুক্তি, অৰ্থনীতিৰ উত্তৰণৰ দ্বাৰা কেৱল আমাৰ দেশৰ সমস্যা সমাধান কৰায়েই নহয়, বিশ্বৰ অন্য প্ৰান্তৰো সমস্যা সমাধানৰ সাফল্যৰ কাহিনী সৃষ্টি কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে৷

donation
Explore More
It is now time to leave the 'Chalta Hai' attitude & think of 'Badal Sakta Hai': PM Modi

Popular Speeches

It is now time to leave the 'Chalta Hai' attitude & think of 'Badal Sakta Hai': PM Modi
Ayushman Bharat: Giant Leap Towards Universal Healthcare In India

Media Coverage

Ayushman Bharat: Giant Leap Towards Universal Healthcare In India
...

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
Share
 
Comments

যিকোনো ৰাষ্ট্ৰৰ বাবে আন্তঃগাঁথনি আৰু সংযোগ বিকাশৰ ধমনীৰ দৰে কাম কৰে৷ প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ নেতৃত্বাধীন এনডিএ চৰকাৰৰ আমোলত এই আন্তঃগাঁথনি বিকাশত বিশেষ ধ্যান দিয়া পৰিলক্ষিত হৈছে৷ নতুন ভাৰতৰ সপোন পূৰণ কৰিবলৈ এনডিএ চৰকাৰে ৰে’লৱে, স্থলপথ, জলপথ, বিমানখণ্ড অথবা ব্যয়সাধ্য গৃহত গুৰুত্ব নিৱেশ কৰিছে৷

ৰে’লৱে

ভাৰতীয় ৰে’লৱেৰ নেটৱৰ্ক সমগ্ৰ বিশ্বৰ ভিতৰতে বৃহৎ ৰে’লৰ নেটৱৰ্ক৷ ট্ৰেকৰ পুনৰ নিৰ্মাণ, ৰখীয়াবিহীন ৰে’লৱে ক্ৰ’ছিং আৰু ব্ৰ’ডগজৰ সম্প্ৰসাৰণ আদি প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীৰ নেতৃত্বাধীন এনডিএ চৰকাৰৰ আমোলত উল্লেখযোগ্য উন্নতি সাধন হৈছে৷

২০১৭-১৮ বৰ্ষত ৰে’লজনিত দূৰ্ঘটনা ১০০ত কৈও কম হৈছে৷ তথ্যত প্ৰকাশ যে ২০১৩-১৪ বৰ্ষত ৰে’লজনিত দূৰ্ঘটনাৰ সংখ্যা আছিল ১১৮টা যি ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ৭৩টালৈ হ্ৰাস পাইছে৷ ৫,৪৬৯টা ৰখীয়াবিহীন লেভেল ক্ৰ’ছিং নোহোৱা কৰা হৈছে আৰু ২০০৯-১৪ বৰ্ষৰ তুলনাত ই ২০% অধিক হৈছে৷ ব্ৰ’ডগজ পথসমূহৰ সকলো ৰখীয়াবিহীন লেভেল ক্ৰ’ছিং ২০২০ চনৰ ভিতৰত নোহোৱা কৰাৰ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰা হৈছে৷

ৰে’লৱেৰ বিকাশক গতি প্ৰদান কৰাৰ বাবে ৰে’লপথ পুনৰ নিৰ্মাণৰ কাম ৫০% বৃদ্ধি হৈছে, ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ ২,৯২৬ কিলোমিটাৰৰ তুলনাত ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ইয়াৰ সংখ্যা ৪,৪০৫ কিলোমিটাৰলৈ বৃদ্ধি পাইছে৷ এনডিএ চৰকাৰৰ আমোলত বিগত চাৰিটা বৰ্ষত ব্ৰ’ডগজ সম্প্ৰসাৰণৰ সংখ্যা (৯,৫২৮ কিলোমিটাৰ)ৰ বিপৰীতে ২০০৯-১৪ বৰ্ষত ইয়াৰ সংখ্যা আছিল ৭,৬০০ কিলোমিটাৰ৷

প্ৰথমবাৰৰ বাবে উত্তৰ পূৰ্বাঞ্চল ব্ৰ’ডগজ ভাৰতৰ অন্য প্ৰান্তৰ সৈতে জড়িত হৈছে৷ স্বাধীনতাৰ ৭০ বছৰৰ পিছত ই মেঘালয়, ত্ৰিপুৰা আৰু মিজোৰামক ৰে’লৱে মানচিত্ৰৰ অন্তৰ্ভুক্ত কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে৷

নতুন ভাৰতৰ বিকাশৰ বাবে আমাক অত্যাধুনিক প্ৰযুক্তিৰো প্ৰয়োজন৷ মুম্বাইৰ পৰা আহমেদাবাদলৈ পৰিকল্পিত বুলেট ৰে’লে ৮ ঘণ্টাৰ যাত্ৰাৰ সময় ২ ঘণ্টালৈ হ্ৰাস কৰিব৷

 

বিমানখণ্ড

অসামৰিক বিমানখণ্ডতো অভূতপুৰ্ব উত্তৰণ ঘটিছে৷ উড়ান (উৰে দেশ কা আম নাগৰিক) আঁচনিৰ অধীনত ব্যয়সাধ্য বিমানযাত্ৰা সম্ভৱ হৈছে, যোৱা চাৰিটা বৰ্ষত ২৫টা কাৰ্যকৰী বিমানবন্দৰ সংযোজিত হৈছে৷ স্বাধীনতা বৰ্ষৰ পৰা ২০১৪ চনলৈ কেৱল ৭৫টা বিমানবন্দৰ আছিল৷ সেৱাৰহিত আৰু সেৱাৰ অধীনৰ বিমানবন্দৰসমূহলৈ প্ৰতিঘণ্টাত ২,৫০০টকাৰ আঞ্চলিক সংযোগৰ ফলত ভাৰতীয়সকলৰ আকাশত উৰাৰ সপোন সাৰ্থক হৈছে৷ সেয়ে, প্ৰথমবাৰলৈ দেশৰ নাগৰিকে বাতানুকূল ৰে’লৰ পৰিৱৰ্তে বিমানেৰে যাত্ৰা কৰিছে৷

বিগত তিনিটা বৰ্ষত ১৮-২০%ৰ যাত্ৰী বৃদ্ধিৰ জৰিয়তে ভাৰতে বিশ্বৰ ভিতৰত বিমানখণ্ডত তিনি নম্বৰ স্থান দখল কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে৷ ২০১৭ বৰ্ষত ঘৰুৱা বিমানযাত্ৰীৰ সংখ্যা ১০০ মিলিয়ন অতিক্ৰম কৰিছে৷

 

জলপৰিবহণ

প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ চৰকাৰৰ অধীনত ভাৰতে জলপৰিবহণ ক্ষেত্ৰতো সাফল্য অৰ্জন কৰিছে৷ বন্দৰসমূহৰ বিকাশত অগ্ৰগতি প্ৰদান কৰি প্ৰধান বন্দৰসমূহৰ টাৰ্ণ এৰাউণ্ড সময় ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ ৯৪ ঘণ্টাৰ পৰা এক তৃতীয়াংশ হ্ৰাস হৈ ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ৬৪ ঘণ্টা হৈছে৷

প্ৰধান বন্দৰসমূহত কাৰ্গো ট্ৰেফিকক গুৰুত্ব প্ৰদান কৰা হৈছে৷ ২০১০-১১ বৰ্ষত ৫৭০.৩২ মেট্ৰিকটনৰ পৰা ২০১২-১৩ বৰ্ষত ৫৪৫.৭৯ মেট্ৰিকটনলৈ হ্ৰাস হৈছিল৷ কিন্তু এনডিএ চৰকাৰে এই ব্যৱস্থাৰ সংশোধন ঘটাই ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ইয়াক ৬৭৯.৩৬৭ মেট্ৰিক টন অৰ্থাৎ ১০০ মেট্ৰিকটনতকৈও অধিক বৃদ্ধি কৰিবলৈ সমৰ্থ হৈছে৷

অন্তঃৱৰ্তী জলপৰিবহণত পৰিবহণ ব্যয় হ্ৰাস হোৱাৰ ফলত কাৰ্বন ফুট প্ৰিণ্ট হ্ৰাস হোৱাৰ উপৰিও অৰ্থনৈতিক বিকাশ সম্ভৱ হৈছে৷ বিগত ৩০টা বৰ্ষত ৫টা ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথৰ পৰিৱৰ্তে কেৱল বিগত ৪টা বৰ্ষতে ইয়াৰ সংখ্যা ১০৬টালৈ বৃদ্ধি পাইছে৷

পথ পৰিবহণ

ভাৰত মালা পৰিযোজনাৰ অধীনত মাল্টি-ম’ডেল সংবদ্ধকৰণৰ জৰিয়তে ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথসমূহৰ সম্প্ৰসাৰণ কৰা হৈছে৷ ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ ৯২,৮৫১ কিলোমিটাৰৰ তুলনাত ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথৰ সম্প্ৰসাৰণ ১,২০,৫৪৩ কিলোমিটাৰলৈ হৈছে৷

সুৰক্ষিত পথৰ বাবে সেতু ভাৰতম প্ৰকল্পত ২০,৮০০ কোটি টকা ব্যয় কৰা হৈছে৷ ইয়াৰ অধীনত সকলো ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথত ৰে’লৱে ক্ৰ’ছিংসমূহত ৰে’লৱে অভাৰব্ৰীজ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে৷

পথ নিৰ্মাণৰ দ্ৰুতি প্ৰায় দুগুণ কৰা হৈছে৷ ২০১৩-১৪ বৰ্ষত ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ নিৰ্মাণৰ কাম প্ৰতিদিনে ১২ কিলোমিটাৰৰ পৰিৱৰ্তে ২০১৭-১৮ বৰ্ষত প্ৰতিদিনে ২৭ কিলোমিটাৰলৈ বৃদ্ধি পাইছে৷

 

জম্মুত ভাৰতৰ বৃহত্তম দৈৰ্ঘৰ সুৰংগ চেনানি-নাশ্ৰি, ঢলা-শদিয়াত ভাৰতৰ সৰ্ববৃহৎ দৈৰ্ঘৰ দলং যিয়ে অৰুণাচলক সংযোজিত কৰিছে, এইসমূহৰ বিকাশৰ জৰিয়তে পূৰ্বৰ স্পৰ্শৰহিত অঞ্চলসমূহ সংযোজিত হৈছে৷ ভাৰুচত নৰ্মদা নদীৰ ওপৰত দলং আৰু চম্বলৰ ওপৰত কোটাত দলং নিৰ্মাণৰ জৰিয়তে অঞ্চলকেইটাৰ যোগাযোগৰ উত্তৰণ হৈছে৷  

পথসমূহে গ্ৰামীণ বিকাশৰ ক্ষেত্ৰত অনুঘটকৰ কাম কৰে৷ ইয়াৰ গুৰুত্ব উপলব্ধ কৰি বিগত চাৰিটা বৰ্ষত প্ৰায় ১.৬৯ কিলোমিটাৰ গ্ৰামীণ পথ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে৷ ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ পথ নিৰ্মাণৰ গড় দ্ৰুতি প্ৰতিদিনে ৬৯ কিলোমিটাৰৰ বিপৰীতে ২০১৭-১৮ বৰ্ষত ইয়াৰ সংখ্যা প্ৰতিদিনে ১৩৪ কিলোমিটাৰ হৈছে৷ বৰ্তমানে ২০১৪ বৰ্ষৰ ৫৬%ৰ বিপৰীতে গ্ৰামীণ পথৰ সংযোগ ৮২%তকৈও অধিক হৈছে, ইয়াৰ জৰিয়তে গাঁওসমূহক ভাৰতৰ বিকাশৰ কক্ষপথত চামিল কৰা হৈছে৷

নিয়োজন বৃদ্ধিৰ ক্ষেত্ৰত পৰ্যটনে গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰে৷ তীৰ্থযাত্ৰীসকলৰ অভিজ্ঞতা বৃদ্ধিৰ উপৰিও পৰ্যটন ক্ষেত্ৰত বিকাশৰ বাবে চাৰধাম মহামাৰ্গ বিকাশ পৰিযোজনা মুকলি কৰা হৈছিল৷ ইয়াৰ দ্বাৰা ভ্ৰমণ সুৰক্ষিত, ক্ষীপ্ৰ আৰু অধিক বিশ্বস্ত কৰাত গুৰুত্ব প্ৰদান কৰা হৈছে৷ ইয়াৰ বাবে প্ৰায় ১২,০০০ কোটি টকা ব্যয়েৰে ৯০০ কিলোমিটাৰৰ ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে৷

আন্তঃগাঁথনিত গুৰুত্ব প্ৰদান কৰি দেশৰ অৰ্থনৈতিক বিকাশৰ বাবে অধিক মালবাহনৰ পদক্ষেপ হাতত লোৱা হৈছে৷ এনডিএ চৰকাৰৰ প্ৰচেষ্টাৰ ফলতেই ২০১৭-১৮ বৰ্ষত সৰ্বাধিক মাল পৰিবহণ (১,১৬০ মেট্ৰিক টন)ৰ অভিলেখ নথিভুক্ত কৰা হৈছিল৷

নগৰ ৰূপান্তৰণ

স্মাৰ্ট চিটীৰ জৰিয়তে নগৰ ৰূপান্তৰণৰ বাবে প্ৰায় ১০০টা নগৰ কেন্দ্ৰ জীৱন-ধাৰণৰ মান উন্নতি, বহনক্ষম নগৰ পৰিকল্পনা আৰু বিকাশৰ বাবে বাচনি কৰা হৈছে৷ এই নগৰসমূহৰ বাবে গ্ৰহণ কৰা বিভিন্ন বিকাশৰ প্ৰকল্পৰ জৰিয়তে প্ৰায় ১০ কোটি ভাৰতীয়ক প্ৰভাৱান্বিত কৰিব৷ এই প্ৰকল্পটোত প্ৰায় ২,০১,৯৭৯ কোটি টকা ব্যয় কৰা হ’ব৷

গ্ৰামাঞ্চল আৰু নগৰাঞ্চলত প্ৰধানমন্ত্ৰী আৱাস যোজনাৰ অধীনত প্ৰায় ১ কোটি ব্যয়সাধ্য ঘৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে৷ মধ্যবিত্ত আৰু নিম্ন মধ্যবিত্তসকল উপকৃত হোৱাকৈ গৃহ ঋণ ৯ লাখ টকা পৰ্যন্ত ৪% আৰু ১২ লাখ টকা পৰ্যন্ত ৩% সুতৰ আৰ্থিক সুবিধা প্ৰদান কৰা হৈছে৷