ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ମାଲ ପରିବହନ କରିଡର ପ୍ରକଳ୍ପର ଏକାଧିକ ପ୍ରମୁଖ ବିଭାଗ ରାଷ୍ଟ୍ର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ସମର୍ପିତ
୧୦ ଟି ନୂଆ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ର ଶୁଭାରମ୍ଭ
ଦହେଜଠାରେ ପେଟ୍ରୋନେଟ୍ ଏଲଏନଜିର ପେଟ୍ରୋକେମିକାଲ୍ସ କମ୍ପ୍ଲେକ୍ସର ଭିତ୍ତିପ୍ରସ୍ତର ସ୍ଥାପନ
୨୦୨୪ ର ୭୫ ଦିନରେ ୧୧ ଲକ୍ଷ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପର ଉଦଘାଟନ କିମ୍ବା ଶିଳାନ୍ୟାସ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଗତ ୧୦-୧୨ ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ୭ ଲକ୍ଷ କୋଟି ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପର ଲୋକାର୍ପଣ କରାଯାଇଛି
ଏହି ୧୦ ବର୍ଷର କାମ କେବଳ ଏକ ଟ୍ରେଲର । ମୋତେ ବହୁତ ଦୂର ଯିବାକୁ ଅଛି। ;
"ରେଳସେବାର ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେଉଛି ବିକଶିତ ଭାରତର ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି"
ଏହି ରେଳ ଟ୍ରେନ୍, ଟ୍ରାକ୍ ଏବଂ ଷ୍ଟେସନ ମେଡ୍ ଇନ୍ ଇଣ୍ଡିଆର ଏକ ଇକୋସିଷ୍ଟମ୍ ସୃଷ୍ଟି କରୁଛି
ଆମ ପାଇଁ ଏହି ଉନ୍ନୟନ ମୂଳକ ପ୍ରକଳ୍ପ ଗୁଡ଼ିକ ସରକାର ଗଠନ ପାଇଁ ନୁହେଁ ବରଂ ଦେଶ ଗଠନର ମିଶନ
"ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇକୁ ଆତ୍ମନିର୍ଭର ଭାରତ ଏବଂ ଭୋକାଲ ଫର ଲୋକାଲର ମାଧ୍ୟମ କରିବା ଉପରେ ସରକାର ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେଉଛନ୍ତି"
ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଆଧୁନିକତାର ଗତିରେ ଆଗକୁ ବଢିବ, ଏହା ହେଉଛି ମୋଦୀଙ୍କ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି

ଗୁଜୁରାଟର ରାଜ୍ୟପାଳ ଆଚାର୍ଯ୍ୟ ଶ୍ରୀ ଦେବବ୍ରତ ଜୀ, ଗୁଜୁରାଟର ଲୋକପ୍ରିୟ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଭୂପେନ୍ଦ୍ର ଭାଇ ପଟେଲ ଜୀ, କ୍ୟାବିନେଟରେ ମୋର ସହକର୍ମୀ, ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଜୀ, ସଂସଦରେ ମୋର ସହଯୋଗୀ ଏବଂ ଗୁଜରାଟ ପ୍ରଦେଶ ଭାରତୀୟ ଜନତା ପାର୍ଟିର ଅଧକ୍ଷ ଶ୍ରୀ ସିଆର ପାଟିଲ ଏବଂ ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣରେ ଯୋଡି ହୋଇଥିବା ସମସ୍ତ ସମସ୍ତ ସମ୍ମାନିତ ରାଜ୍ୟପାଳ, ଆଦରଣୀୟ, ବିଧାୟକ ଗଣ, ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଗଣ, ସାଂସଦଗଣ, ବିଧାନସଭାର ସଦସ୍ୟ ଓ ମନ୍ତ୍ରୀଗଣ।  ଦେଶର ୭୦୦ରୁ ଅଧିକ ସ୍ଥାନରେ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଲୋକ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରୁଥିବା ମୁଁ ସ୍କ୍ରିନରେ ଦେଖୁଛି । ବୋଧହୁଏ ଭାରତର କୋଣ ଅନୁକୋଣରେ ଏତେ ବଡ଼ ଘଟଣା ରେଳଇତିହାସରେ ପୂର୍ବରୁ କେବେ ଘଟିନଥିଲା। ଗତ ୧୦୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଏଭଳି ଘଟଣା ଘଟୁଛି। ଏହି ଭବ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ପାଇଁ ମୁଁ ରେଳବାଇକୁ ହାର୍ଦ୍ଦିକ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି ।

'ବିକଶିତ  ଭାରତ' ପାଇଁ ନୂତନ ନିର୍ମାଣର କ୍ରମାଗତ ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ଚାଲିଛି। ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣରେ ପ୍ରକଳ୍ପ ଉଦଘାଟନ ହେଉଛି ଏବଂ ନୂଆ ନୂଆ ଯୋଜନା ଆରମ୍ଭ ହେଉଛି । ମୁଁ ୨୦୨୪ ମସିହା ବିଷୟରେ କହିବାକୁ ଚାହେଁ, ଅର୍ଥାତ୍ ମାତ୍ର ୭୫ ଦିନ, ୨୦୨୪ର ଏହି ପ୍ରାୟ ୭୫ ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ୧୧ ଲକ୍ଷ କୋଟି ରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପର ଉଦଘାଟନ ଓ ଶିଳାନ୍ୟାସ ସମାରୋହ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହୋଇଛି । ଯଦି ମୁଁ କେବଳ ଗତ ୧୦-୧୨ ଦିନ କଥା କହିବି, ତେବେ ୭ ଲକ୍ଷ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପର ଉଦଘାଟନ ଓ ଶିଳାନ୍ୟାସ ହୋଇଛି। ଆଜି ଦେଶ 'ବିକଶିତ ଭାରତ' ଦିଗରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ନେଇଛି। ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଏବେ ଏକ ଲକ୍ଷ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପର ଉଦଘାଟନ ଓ ଶିଳାନ୍ୟାସ କରାଯାଇଛି।

ଆଉ ଦେଖନ୍ତୁ, ଆଜି ଦେଶରେ କେବଳ ରେଳବାଇ ପାଇଁ ୮୫ ହଜାର କୋଟି ରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପ ଆସିଛି। ଏହା ସତ୍ତ୍ୱେ ମୋ ପାଇଁ ସମୟର ଅଭାବ ରହିଛି। ମୁଁ ଚାହୁଁନାହିଁ ଯେ ବିକାଶର ଗତି ମନ୍ଥର ହେଉ । ଆଉ ସେଥିପାଇଁ ଆଜି ରେଳବାଇର କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଆଉ ଏକ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଯୋଡ଼ି ହୋଇଛି- ପେଟ୍ରୋଲିୟମ କ୍ଷେତ୍ର। ଗୁଜରାଟର ଦହେଜରେ ୨୦ ହଜାର କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟରେ ନିର୍ମିତ ହେଉଥିବା ପେଟ୍ରୋକେମିକାଲ କମ୍ପ୍ଲେକ୍ସର ଶିଳାନ୍ୟାସ ମଧ୍ୟ ହୋଇଛି। ଏବଂ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ କେବଳ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଉତ୍ପାଦନରେ ନୁହେଁ ବରଂ ଦେଶରେ ପଲିପ୍ରପିଲିନର ଚାହିଦା ପୂରଣ କରିବାରେ ମଧ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବ । ଆଜି ଗୁଜରାଟ ଓ ମହାରାଷ୍ଟ୍ରରେ ଏକତା ମଲ୍ ର ଶିଳାନ୍ୟାସ କରାଯାଇଛି। ଏହି ଏକତା ମଲ୍ ଗୁଡ଼ିକ ଭାରତର ସମୃଦ୍ଧ କୁଟୀର ଶିଳ୍ପ, ଆମର ହସ୍ତଶିଳ୍ପ ଏବଂ ଆମର ଭୋକାଲ୍ ଫର୍ ଲୋକାଲ ଅଭିଯାନର ଅଭିଯାନକୁ ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣରେ ପହଞ୍ଚାଇବାରେ ସହାୟକ ହେବ ଏବଂ ଏହା 'ଏକ ଭାରତ, ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭାରତ'ର ଭିତ୍ତିଭୂମିକୁ ମଧ୍ୟ ସୁଦୃଢ଼ କରିବ।

ଏହି ସବୁ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ମୁଁ ଦେଶର ନାଗରିକମାନଙ୍କୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି । ଏବଂ ମୁଁ ମୋର ଯୁବ ସହଯୋଗୀମାନଙ୍କୁ କହିବାକୁ ଚାହୁଁଛି, ଭାରତ ଏକ ଯୁବ ଦେଶ, ଯେଉଁଥିରେ ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ଯୁବକ ଦେଶରେ ରହୁଛନ୍ତି । ମୁଁ ବିଶେଷ କରି ମୋର ଯୁବ ସହଯୋଗୀମାନଙ୍କୁ କହିବାକୁ ଚାହୁଁଛି ଯେ ଆଜି ହେବାକୁ ଥିବା ଉଦଘାଟନ ଆପଣଙ୍କ ବର୍ତମାନ ପାଇଁ ଏବଂ ଶିଳାନ୍ୟାସ ସମାରୋହ ଆପଣଙ୍କ ପାଇଁ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଭବିଷ୍ୟତର ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବ ।

 

ସାଥିମାନେ,

ସ୍ୱାଧୀନତା ପରେ ସରକାରମାନେ ରାଜନୈତିକ ସ୍ୱାର୍ଥକୁ ପ୍ରାଥମିକତା ଦେଇଥିଲେ ଏବଂ ଫଳସ୍ୱରୂପ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ବହୁତ କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇଥିଲା । ଆପଣ ପ୍ରଥମେ ନଜର ପକାନ୍ତୁ ୨୦୧୪ ପୂର୍ବରୁ ୨୫-୩୦ଟି ରେଳ ବଜେଟ୍ କୁ ଦେଖନ୍ତୁ । ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଦେଶର ସଂସଦରେ କ'ଣ କହିଲେ ? ସେମାନେ କିଛି ଟ୍ରେନ୍ ପାଇଁ ଅଟକିବାକୁ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଦେଉଥିଲେ। ଯଦି ଗୋଟିଏ ଟ୍ରେନରେ ୬ଟି କୋଚ୍ ଅଛି, ତେବେ ସେଥିରେ ୮ଟି ବଗି ଯୋଡ଼ି ହୋଇଥାନ୍ତା। ଆଉ ଏଭଳି ଘୋଷଣା ରେ ସଂସଦରେ ମଧ୍ୟ ସଦସ୍ୟମାନେ ପ୍ରଶଂସା କରୁଥିଲେ । ସେମାନଙ୍କର ଏକମାତ୍ର ଚିନ୍ତା ଥିଲା ଅଟକିବା ଷ୍ଟପେଜ ମିଳିଲା କି ନାହିଁ। ଟ୍ରେନ ସେ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆସୁଛି ତଥା ମୋ ଷ୍ଟେସନରେ  ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆଗକୁ ବଢିଲା କି ନାହିଁ?  ଯଦି ଦେଖନ୍ତୁ ଏକବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀରେ ଏଭଳି ଚିନ୍ତାଧାରା ଥାଆନ୍ତା, ତେବେ ଦେଶର କ'ଣ ହୋଇଥାନ୍ତା? ଏବଂ ମୁଁ ପ୍ରଥମେ ରେଳବାଇ ପାଇଁ ପୃଥକ ବଜେଟକୁ ଅଲଗା କରି ଏହାକୁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ବଜେଟ ସହିତ ଯୋଡ଼ିବା ପାଇଁ କରିଥିଲି, ଯାହା ଫଳରେ ରେଳବାଇର ବିକାଶ ପାଇଁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ବଜେଟରୁ ପାଣ୍ଠି ଆବଣ୍ଟନ କରାଯାଇଥିଲା ।

ବିଗତ ଦିନମାନଙ୍କରେ, ଆମେ ସମୟ ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଦେଖିଛୁ; ତୁମେ ଏଠାରେ ପରିସ୍ଥିତି ଦେଖିଛ । ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ କେଉଁ ଟ୍ରେନ୍ ଅଛି ତାହା ଜାଣିନପାରି ଲୋକମାନେ ଷ୍ଟେସନକୁ ଯାଉଥିଲେ। ଲୋକମାନେ ଦେଖୁଥିଲେ କେତେ ବିଳମ୍ବ ହୋଇଗଲା । ଏହା ଥିଲା ନିତିଦିନିଆ କଥା; ସେହି ସମୟରେ କୌଣସି ମୋବାଇଲ  ଫୋନ୍ ନଥିଲା। ଟ୍ରେନ୍ କେତେ ବିଳମ୍ବରେ ଆସୁଛି ତାହା ଦେଖିବା ପାଇଁ ଷ୍ଟେସନକୁ ଯିବାକୁ ପଢୁଥିଲା। ସେମାନେ ସେମାନଙ୍କ ସମ୍ପର୍କୀୟମାନଙ୍କୁ କହୁଥିଲେ, "ସେଠାରେ ରୁହ, ଟ୍ରେନ୍ କେବେ ଆସିବ କିଏ ଜାଣେ, ନଚେତ୍ ତୁମକୁ ପୁଣି ଘରକୁ ଫେରିବାକୁ ପଡ଼ିବ। ଏମିତି ହେଉଥିଲା। ସ୍ୱଚ୍ଛତା, ନିରାପତ୍ତା, ସୁବିଧା, ସବୁକିଛି ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ଭାଗ୍ୟ ଉପରେ ଛାଡ଼ି ଦିଆଯାଇଥିଲା।

୧୦ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ଆମ ଦେଶରେ ୨୦୧୪ରେ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବର ୬ଟି ରାଜ୍ୟ ଏମିତି ଥିଲା, ଯାହାର ରାଜଧାନୀ ଆମ ଦେଶର ରେଳବାଇ ଦ୍ୱାରା ସଂଯୋଗ ହୋଇନଥିଲା । ୨୦୧୪ରେ ଦେଶରେ ୧୦ ହଜାରରୁ ଅଧିକ ରେଳ କ୍ରସିଂ ଥିଲା, ଯେଉଁଠି ସେମାନଙ୍କ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ପାଇଁ କେହି ନଥିଲେ ଏବଂ ନିୟମିତ ଭାବେ ଦୁର୍ଘଟଣା ଘଟୁଥିଲା। ଆଉ ସେଥିପାଇଁ ଆମକୁ ଆମର ପ୍ରତିଭାବାନ ପିଲା, ଯୁବପିଢ଼ିଙ୍କୁ ହରାଇବାକୁ ପଡ଼ିଥିଲା। ୨୦୧୪ ସୁଦ୍ଧା ଦେଶରେ ମାତ୍ର ୩୫ ପ୍ରତିଶତ ରେଳ ଲାଇନ୍ ବିଦ୍ୟୁତ୍ ସଂଯୋଗ ହୋଇପାରିଛି। ପୂର୍ବ ସରକାରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ରେଳ ଲାଇନ୍ ଦୋହରୀକରଣ ମଧ୍ୟ ପ୍ରାଥମିକତା ନଥିଲା। ଏହି ପରିସ୍ଥିତିରେ କିଏ କଷ୍ଟ ସହିଥିଲା? କିଏ ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଥିଲା? ସେ ଥିଲେ ଆମ ଦେଶର ସାଧାରଣ ଲୋକ, ମଧ୍ୟବିତ୍ତ ପରିବାର, ଭାରତର କ୍ଷୁଦ୍ର କୃଷକ, ଭାରତର କ୍ଷୁଦ୍ର ଉଦ୍ୟୋଗୀ। ମନେ ପକାନ୍ତୁ ରେଳ ସଂରକ୍ଷଣର ସର୍ତ୍ତ ! ଲମ୍ବା ଧାଡ଼ି, ଦଲାଲ, କମିସନ, ଘଣ୍ଟା ଘଣ୍ଟା ଅପେକ୍ଷା! ଲୋକମାନେ ମଧ୍ୟ ଚିନ୍ତା କରିଥିଲେ ଯେ, ଏଭଳି ସ୍ଥିତି ଏମିତି, ଭାରି କଷ୍ଟ ଏବଂ  ଛାଡ ଦୁଇ ଚାରି ଘଣ୍ଟାର କରିଥିଲି। ଜୀବନ ଏମିତି ହୋଇଗଲା । ଏବଂ ମୁଁ ରେଳ ଧାରଣାରେ ମୋ ଜୀବନ ଆରମ୍ଭ କଲି | ସେଥିପାଇଁ ରେଳବାଇର ଅବସ୍ଥା କ'ଣ ଥିଲା ତାହା ମୁଁ ଭଲ ଭାବରେ ଜାଣିଛି ।

 

ସାଥିମାନେ,

ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇକୁ ସେହି ନାରକୀୟ ପରିସ୍ଥିତିରୁ ବାହାର କରିବା ପାଇଁ ଆମ ସରକାର ଦେଖାଇଥିବା ସଂକଳ୍ପ ଆବଶ୍ୟକ ଥିଲା । ଏବେ ରେଳବାଇର ବିକାଶ ସରକାରଙ୍କ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ପ୍ରାଥମିକତା। ୨୦୧୪ ପୂର୍ବ ତୁଳନାରେ ଗତ ୧୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଆମେ ହାରାହାରି ରେଳ ବଜେଟ୍ ୬ ଗୁଣା ବୃଦ୍ଧି କରିଛୁ। ଏବଂ ଆଜି ମୁଁ ଦେଶକୁ ଏକ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ଦେଉଛି ଯେ ଆଗାମୀ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ସେମାନେ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇରେ ଏକ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଦେଖିବେ ଯାହା ସେମାନେ କଳ୍ପନା ମଧ୍ୟ କରିନଥିଲେ । ଆଜିର ଦିନଟି ଏହି ସଂକଳ୍ପର ଜୀବନ୍ତ ପ୍ରମାଣ। ଦେଶର ଯୁବପିଢ଼ି କେଉଁ ପ୍ରକାରଦେଶ ଚାହୁଁଛନ୍ତି, କେଉଁ ପ୍ରକାର ରେଳପଥ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ତାହା ସ୍ଥିର କରିବେ। ଏହି ୧୦ ବର୍ଷର କାମ କେବଳ ଏକ ଟ୍ରେଲର; ମୋତେ ଆହୁରି ଆଗକୁ ଯିବାକୁ ପଡ଼ିବ। ଆଜି ଗୁଜରାଟ, ମହାରାଷ୍ଟ୍ର, ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶ, ଉତ୍ତରାଖଣ୍ଡ, କର୍ଣ୍ଣାଟକ, ତାମିଲନାଡୁ, ଦିଲ୍ଲୀ, ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶ, ତେଲେଙ୍ଗାନା, ଆନ୍ଧ୍ରପ୍ରଦେଶ, ବିହାର, ଝାଡ଼ଖଣ୍ଡ, ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗ ଏବଂ ଓଡ଼ିଶାରେ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି। ଏହା ସହିତ ଦେଶରେ ଏକ ଶତାବ୍ଦୀ ର ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ସେବା ମଧ୍ୟ ଶେଷ ହୋଇଛି । ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ର ନେଟୱାର୍କ ଏବେ ଦେଶର ୨୫୦ରୁ ଅଧିକ ଜିଲ୍ଲାରେ ପହଞ୍ଚିଛି। ଜନସାଧାରଣଙ୍କ ଭାବନାକୁ ସମ୍ମାନ ଦେଇ ସରକାର ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ର ରୁଟ୍ କ୍ରମାଗତ ଭାବେ ସମ୍ପ୍ରସାରଣ କରୁଛନ୍ତି। ଅହମ୍ମଦାବାଦ-ଜାମନଗର ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ଏବେ ଦ୍ୱାରକା ଯିବ। ଏବଂ ମୁଁ ନିକଟରେ ଦ୍ୱାରକା ଗସ୍ତ କରିଛି ଏବଂ ସେଠାରେ ବୁଡ ପକେଇଛି | ଆଜମେର-ଦିଲ୍ଲୀ ସରାଇ ରୋହିଲ୍ଲା ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଏବେ ଚଣ୍ଡିଗଡ଼ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଯିବ। ଗୋରଖପୁର-ଲକ୍ଷ୍ନୌ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ ଏବେ ପ୍ରୟାଗରାଜ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଯିବ। ଆଉ ଏଥର କୁମ୍ଭ ମେଳା ହେବାକୁ ଯାଉଥିବାରୁ ଏହାର ଗୁରୁତ୍ୱ ଆହୁରି ବଢିବ । ତିରୁବନନ୍ତପୁରମ-କାସରଗୋଡ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସକୁ ମାଙ୍ଗାଲୁରୁ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିସ୍ତାର କରାଯାଇଛି ।

ସାଥିମାନେ,

ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱରେ ଆମେ ଯେଉଁଠି ବି ଦେଖୁଛୁ, ଯେଉଁଠି ଦେଶ ସମୃଦ୍ଧ ହୋଇଛି, ସେଥିରେ  ଶିଳ୍ପ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ସକ୍ଷମ ହୋଇଥିବା ରେଳବାଇର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ରହିଛି । ତେଣୁ ରେଳବାଇର ପରିବର୍ତ୍ତନ ମଧ୍ୟ 'ବିକଶିତ ଭାରତ'ର ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି। ଆଜି ରେଳବାଇରେ ଅଭୂତପୂର୍ବ ସଂସ୍କାର ଘଟୁଛି। ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ନୂତନ ରେଳ ଧାରଣା ନିର୍ମାଣ, ୧୩୦୦ରୁ ଅଧିକ ରେଳ ଷ୍ଟେସନର ଆଧୁନିକୀକରଣ, ବନ୍ଦେ ଭାରତ, ନମୋ ଭାରତ, ଅମୃତ ଭାରତ ଭଳି ନେକ୍ସଟ ଜେନେରେସନ୍ ଟ୍ରେନ୍, ଆଧୁନିକ ରେଳ ଇଞ୍ଜିନ ଏବଂ କୋଚ୍ କାରଖାନା - ଏସବୁ ଏକବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀରେ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇର ଭାବମୂର୍ତ୍ତିକୁ ବଦଳାଉଛି ।

ସାଥିମାନେ,

ଗତି ଶକ୍ତି କାର୍ଗୋ ଟର୍ମିନାଲ ନୀତି ଅଧୀନରେ କାର୍ଗୋ ଟର୍ମିନାଲ ନିର୍ମାଣ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରାଯାଉଛି, ଯାହା କାର୍ଗୋ ଟର୍ମିନାଲ ବିକାଶର ଗତିକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିଛି । ଜମି ଲିଜ୍ ନୀତିକୁ ଆହୁରି ସରଳ କରାଯାଇଛି। ଜମି ଲିଜ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ମଧ୍ୟ ଅନ୍ ଲାଇନ୍ କରାଯାଇଛି, ଯାହା କାର୍ଯ୍ୟରେ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଆଣିଛି। ଦେଶର ପରିବହନ କ୍ଷେତ୍ରକୁ ସୁଦୃଢ କରିବା ପାଇଁ ରେଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଅଧୀନରେ ଗତି ଶକ୍ତି ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ମଧ୍ୟ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯାଇଛି । ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇର ଆଧୁନିକୀକରଣ ଏବଂ ରେଳ ମାଧ୍ୟମରେ ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣକୁ ସଂଯୋଗ କରିବା ଦିଗରେ ଆମେ ନିରନ୍ତର କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛୁ । ଆମେ ରେଳ ନେଟୱାର୍କରୁ ମାନବ ପରିଚାଳିତ ଲେଭେଲ କ୍ରସିଂକୁ ହଟାଇ ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ସିଗନାଲ୍ ସିଷ୍ଟମ ସ୍ଥାପନ କରୁଛୁ । ସୌର ଶକ୍ତି ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ଷ୍ଟେସନ ନିର୍ମାଣ କରି ଆମେ ରେଳବାଇର ଶତ ପ୍ରତିଶତ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ଦିଗରେ ଅଗ୍ରସର ହେଉଛୁ । ଆମେ ଷ୍ଟେସନଗୁଡିକରେ ସୁଲଭ ମୂଲ୍ୟରେ ଔଷଧ ପ୍ରଦାନ କରୁଥିବା ଜନ ଔଷଧି କେନ୍ଦ୍ର ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରୁଛୁ ।

ଏବଂ ସାଥିମାନେ,

ଏହି ଟ୍ରେନ୍, ଟ୍ରାକ୍ ଏବଂ ଷ୍ଟେସନ୍ ଗୁଡ଼ିକ କେବଳ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଉନାହିଁ, ବରଂ ଏହା 'ମେଡ୍ ଇନ୍ ଇଣ୍ଡିଆ'ର ଏକ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଇକୋସିଷ୍ଟମ୍ ଗଠନ କରୁଛି। ଦେଶରେ ନିର୍ମିତ ଇଞ୍ଜିନ ହେଉ କି ଟ୍ରେନ୍ କୋଚ୍, ଶ୍ରୀଲଙ୍କା, ମୋଜାମ୍ବିକ୍, ସେନେଗାଲ, ମିଆଁମାର, ସୁଦାନ ଆଦି ଦେଶକୁ ରପ୍ତାନି କରାଯାଉଛି। ଯେତେବେଳେ ଭାରତରେ ନିର୍ମିତ ସେମି ହାଇସ୍ପିଡ୍ ଟ୍ରେନ୍ ର ଚାହିଦା ବିଶ୍ୱସ୍ତରରେ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ, ସେତେବେଳେ ଏଠାରେ ଅନେକ ନୂଆ କାରଖାନା ପ୍ରତିଷ୍ଠା ହେବ। ରେଳ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏସବୁ ପ୍ରୟାସ, ରେଳବାଇର ପରିବର୍ତ୍ତନ କେବଳ ନୂଆ ପୁଞ୍ଜିନିବେଶ କୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରୁ ନାହିଁ ବରଂ ନୂତନ ନିଯୁକ୍ତି ସୁଯୋଗର ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ମଧ୍ୟ ଦେଇଛି ।

 

ସାଥିମାନେ,

କିଛି ଲୋକ ଆମ ପ୍ରୟାସକୁ ନିର୍ବାଚନ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ଦେଖିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଛନ୍ତି । ଆମ ପାଇଁ ଏହି ଉନ୍ନୟନମୂଳକ ପ୍ରକଳ୍ପ ଗୁଡ଼ିକ ସରକାର ଗଠନ ପାଇଁ ନୁହେଁ, ବରଂ କେବଳ ଦେଶ ଗଠନ ର ଏକ ମିଶନ । ପୂର୍ବ ପିଢ଼ି ଯେଉଁ ଦୁଃଖ ସହିଛନ୍ତି, ତାହା ଆମ ଯୁବପିଢ଼ି ଓ ସେମାନଙ୍କ ପିଲାମାନେ ବହନ କରିବେ ନାହିଁ। ଆଉ ଏହା ହେଉଛି ମୋଦିଙ୍କ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ।

ସାଥିମାନେ,

ବିଜେପିର ୧୦ ବର୍ଷର ବିକାଶ କାଳର ଆଉ ଏକ ଉଦାହରଣ ହେଉଛି ପୂର୍ବ ଓ ପଶ୍ଚିମ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ଫ୍ରେଟ୍ କରିଡର । ଦୀର୍ଘ ଦଶନ୍ଧି ଧରି ମାଲବାହୀ ଟ୍ରେନ୍ ପାଇଁ ଅଲଗା ଟ୍ରାକ୍ ପାଇଁ ଦାବି ହେଉଥିଲା। ଯଦି ଏପରି ହୋଇଥାନ୍ତା, ତେବେ ଉଭୟ ମାଲବାହୀ ଓ ଯାତ୍ରୀବାହୀ ଟ୍ରେନ୍ ର ବେଗ ବଢ଼ିଥାନ୍ତା! ଚାଷ, ଶିଳ୍ପ, ରପ୍ତାନି, ବାଣିଜ୍ୟ ଇତ୍ୟାଦି ପାଇଁ ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜରୁରୀ ଥିଲା । କିନ୍ତୁ କଂଗ୍ରେସ ଶାସନ ସମୟରେ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ଅଟକି ରହିଥିଲା। ଗତ ୧୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ପୂର୍ବ ଓ ପଶ୍ଚିମ ସମୁଦ୍ର କୂଳକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଥିବା ମାଲ ପରିବହନ କରିଡର ପ୍ରାୟ ଶେଷ ହୋଇଛି। ଆଜି ପ୍ରାୟ ୬୫୦ କିଲୋମିଟର ମାଲବାହୀ କରିଡରର ଉଦଘାଟନ ହୋଇଛି । ଆପଣ ବର୍ତ୍ତମାନ ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ଅପରେସନ୍ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ ସେଣ୍ଟର ର ଉଦଘାଟନ ଦେଖିଛନ୍ତି । ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରୟାସ ଯୋଗୁଁ ଏହି କରିଡରରେ ମାଲବାହୀ ଟ୍ରେନର ବେଗ ଏବେ ଦୁଇଗୁଣରୁ ଅଧିକ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି । ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହି କରିଡରରେ ଅଧିକ ମାଲ ପରିବହନ କରିବା ସହିତ ବଡ଼ ୱାଗନ ଚଳାଇବାର କ୍ଷମତା ରହିଛି । ସମଗ୍ର ମାଲ ପରିବହନ କରିଡର ସହିତ ଶିଳ୍ପ କରିଡର ମଧ୍ୟ ବିକଶିତ କରାଯାଉଛି । ଆଜି ଅନେକ ସ୍ଥାନରେ ରେଳ ସାମଗ୍ରୀ ସେଡ୍, ଗତି ଶକ୍ତି ମଲ୍ଟିମୋଡାଲ କାର୍ଗୋ ଟର୍ମିନାଲ, ଡିଜିଟାଲ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ ଷ୍ଟେସନ, ରେଳ କର୍ମଶାଳା, ରେଳ ଲୋକୋମୋଟିଭ୍ ସେଡ୍ ଏବଂ ରେଳ ଡିପୋ ଉଦଘାଟିତ ହୋଇଛି। ଏହା ଦ୍ରବ୍ୟ ପରିବହନ ଉପରେ ମଧ୍ୟ ବହୁତ ସକାରାତ୍ମକ ପ୍ରଭାବ ପକାଇବ ।

ସାଥିମାନେ,

ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ମଧ୍ୟ 'ଆତ୍ମନିର୍ଭର ଭାରତ' ପାଇଁ ଏକ ନୂଆ ମାଧ୍ୟମ ପାଲଟିଛି। ଭୋକାଲ୍ ଫର୍ ଲୋକାଲ୍ ର ପ୍ରମୋଟର ଭାବେ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଭୋକାଲ୍ ଫର୍ ଲୋକାଲ୍ ପାଇଁ ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ମାଧ୍ୟମ। ଆମର ବିଶ୍ଵକର୍ମା ସାଥି, କାରିଗର, କଳାକାର ଏବଂ ମହିଳା ସ୍ୱୟଂ ସହାୟକ ଗୋଷ୍ଠୀର ସ୍ଥାନୀୟ ଉତ୍ପାଦଏବେ ଷ୍ଟେସନରେ ବିକ୍ରି ହେବ । ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁଦ୍ଧା ରେଳ ଷ୍ଟେସନରେ 'ୱାନ୍ ଷ୍ଟେସନ୍, ୱାନ୍ ପ୍ରଡକ୍ଟ'ର ୧୫୦୦ ଷ୍ଟଲ୍ ଖୋଲାଯାଇଛି। ଏହା ଦ୍ୱାରା ଆମର ହଜାର ହଜାର ଗରିବ ଭାଇ ଭଉଣୀ ଉପକୃତ ହେଉଛନ୍ତି ।

 

ସାଥିମାନେ,

ମୁଁ ଆନନ୍ଦିତ ଯେ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଆଜି ଐତିହ୍ୟ ଏବଂ 'ବିକାଶ' ର ମନ୍ତ୍ରକୁ ଅନୁଭବ କରିବା ସହିତ ଆଞ୍ଚଳିକ ସଂସ୍କୃତି ଏବଂ ପରମ୍ପରା ସହ ଜଡ଼ିତ ପର୍ଯ୍ୟଟନକୁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରୁଛି । ଆଜି ରାମାୟଣ ସର୍କିଟ, ଗୁରୁ-କୃପା ସର୍କିଟ ଏବଂ ଜୈନ ତୀର୍ଥଯାତ୍ରାରେ ଭାରତ ଗୌରବ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ କରୁଛି। ଖାଲି ସେତିକି ନୁହେଁ ଆସ୍ଥା ସ୍ପେଶାଲ ଟ୍ରେନ୍ ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣରୁ ଭଗବାନ ରାମଙ୍କ ଭକ୍ତଙ୍କୁ ଅଯୋଧ୍ୟା ନେଇ ଯାଉଛି। ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁଦ୍ଧା ପ୍ରାୟ ୩୫୦ଟି ଆସ୍ଥା ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ କରିଛି ଏବଂ ୪.୫ ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ଶ୍ରଦ୍ଧାଳୁ ଅଯୋଧ୍ୟାର ରାମଲଲାଙ୍କୁ ଦର୍ଶନ କରିଛନ୍ତି।

ସାଥିମାନେ,

ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଆଧୁନିକତାର ଗତିରେ ଆଗକୁ ବଢିବ । ଆଉ ଏହା ହେଉଛି ମୋଦିଙ୍କ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି । ସମସ୍ତ ଦେଶବାସୀଙ୍କ ସମର୍ଥନରେ ବିକାଶର ଏହି ପର୍ବ ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ଭାବେ ଜାରି ରହିବ। ପୁଣି ଥରେ ମୁଁ ସମସ୍ତଙ୍କୁ କୃତଜ୍ଞତା ଜଣାଉଛି କାରଣ ସକାଳ ୯-୯.୩୦ ରେ ସମସ୍ତ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ, ମାନ୍ୟବର ରାଜ୍ୟପାଳ ଏବଂ ୭୦୦ରୁ ଅଧିକ ସ୍ଥାନରେ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରୁଥିବା ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ଲୋକଙ୍କ ସହିତ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଆୟୋଜନ କରିବା ସହଜ କାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ । ଦେଶର ଜନସାଧାରଣ ବିକାଶ ସହ ଜଡ଼ିତ ଅଛନ୍ତି। ଆଉ ସେଥିପାଇଁ ଏହି ଦୃଶ୍ୟ ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁଛି । ଯେଉଁମାନେ ଆଜି ୭୦୦ରୁ ଅଧିକ ଜିଲ୍ଲାରେ ଏତେ ସଂଖ୍ୟକ ସଂଖ୍ୟାରେ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ଆସିଛନ୍ତି ସେମାନେ ବିକାଶର ଏହି ନୂତନ ଲହରକୁ ଅନୁଭବ କରୁଛନ୍ତି। ମୁଁ ଆପଣ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ବହୁତ  ବହୁତ ଧନ୍ୟବାଦ ଜଣାଉଛି । ଏବେ ମୁଁ ଆପଣମାନଙ୍କୁ ଠାରୁ ବିଦାୟ ନେଉଛି ।

ନମସ୍କାର!

 

Explore More
ଶ୍ରୀରାମ ଜନ୍ମଭୂମି ମନ୍ଦିର ଧ୍ଵଜାରୋହଣ ସମାରୋହରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣ

ଲୋକପ୍ରିୟ ଅଭିଭାଷଣ

ଶ୍ରୀରାମ ଜନ୍ମଭୂମି ମନ୍ଦିର ଧ୍ଵଜାରୋହଣ ସମାରୋହରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣ
Exclusive: Just two friends in a car, says Putin on viral carpool with PM Modi

Media Coverage

Exclusive: Just two friends in a car, says Putin on viral carpool with PM Modi
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
India–Russia friendship has remained steadfast like the Pole Star: PM Modi during the joint press meet with Russian President Putin
December 05, 2025

Your Excellency, My Friend, राष्ट्रपति पुतिन,
दोनों देशों के delegates,
मीडिया के साथियों,
नमस्कार!
"दोबरी देन"!

आज भारत और रूस के तेईसवें शिखर सम्मेलन में राष्ट्रपति पुतिन का स्वागत करते हुए मुझे बहुत खुशी हो रही है। उनकी यात्रा ऐसे समय हो रही है जब हमारे द्विपक्षीय संबंध कई ऐतिहासिक milestones के दौर से गुजर रहे हैं। ठीक 25 वर्ष पहले राष्ट्रपति पुतिन ने हमारी Strategic Partnership की नींव रखी थी। 15 वर्ष पहले 2010 में हमारी साझेदारी को "Special and Privileged Strategic Partnership” का दर्जा मिला।

पिछले ढाई दशक से उन्होंने अपने नेतृत्व और दूरदृष्टि से इन संबंधों को निरंतर सींचा है। हर परिस्थिति में उनके नेतृत्व ने आपसी संबंधों को नई ऊंचाई दी है। भारत के प्रति इस गहरी मित्रता और अटूट प्रतिबद्धता के लिए मैं राष्ट्रपति पुतिन का, मेरे मित्र का, हृदय से आभार व्यक्त करता हूँ।

Friends,

पिछले आठ दशकों में विश्व में अनेक उतार चढ़ाव आए हैं। मानवता को अनेक चुनौतियों और संकटों से गुज़रना पड़ा है। और इन सबके बीच भी भारत–रूस मित्रता एक ध्रुव तारे की तरह बनी रही है।परस्पर सम्मान और गहरे विश्वास पर टिके ये संबंध समय की हर कसौटी पर हमेशा खरे उतरे हैं। आज हमने इस नींव को और मजबूत करने के लिए सहयोग के सभी पहलुओं पर चर्चा की। आर्थिक सहयोग को नई ऊँचाइयों पर ले जाना हमारी साझा प्राथमिकता है। इसे साकार करने के लिए आज हमने 2030 तक के लिए एक Economic Cooperation प्रोग्राम पर सहमति बनाई है। इससे हमारा व्यापार और निवेश diversified, balanced, और sustainable बनेगा, और सहयोग के क्षेत्रों में नए आयाम भी जुड़ेंगे।

आज राष्ट्रपति पुतिन और मुझे India–Russia Business Forum में शामिल होने का अवसर मिलेगा। मुझे पूरा विश्वास है कि ये मंच हमारे business संबंधों को नई ताकत देगा। इससे export, co-production और co-innovation के नए दरवाजे भी खुलेंगे।

दोनों पक्ष यूरेशियन इकॉनॉमिक यूनियन के साथ FTA के शीघ्र समापन के लिए प्रयास कर रहे हैं। कृषि और Fertilisers के क्षेत्र में हमारा करीबी सहयोग,food सिक्युरिटी और किसान कल्याण के लिए महत्वपूर्ण है। मुझे खुशी है कि इसे आगे बढ़ाते हुए अब दोनों पक्ष साथ मिलकर यूरिया उत्पादन के प्रयास कर रहे हैं।

Friends,

दोनों देशों के बीच connectivity बढ़ाना हमारी मुख्य प्राथमिकता है। हम INSTC, Northern Sea Route, चेन्नई - व्लादिवोस्टोक Corridors पर नई ऊर्जा के साथ आगे बढ़ेंगे। मुजे खुशी है कि अब हम भारत के seafarersकी polar waters में ट्रेनिंग के लिए सहयोग करेंगे। यह आर्कटिक में हमारे सहयोग को नई ताकत तो देगा ही, साथ ही इससे भारत के युवाओं के लिए रोजगार के नए अवसर बनेंगे।

उसी प्रकार से Shipbuilding में हमारा गहरा सहयोग Make in India को सशक्त बनाने का सामर्थ्य रखता है। यह हमारेwin-win सहयोग का एक और उत्तम उदाहरण है, जिससे jobs, skills और regional connectivity – सभी को बल मिलेगा।

ऊर्जा सुरक्षा भारत–रूस साझेदारी का मजबूत और महत्वपूर्ण स्तंभ रहा है। Civil Nuclear Energy के क्षेत्र में हमारा दशकों पुराना सहयोग, Clean Energy की हमारी साझा प्राथमिकताओं को सार्थक बनाने में महत्वपूर्ण रहा है। हम इस win-win सहयोग को जारी रखेंगे।

Critical Minerals में हमारा सहयोग पूरे विश्व में secure और diversified supply chains सुनिश्चित करने के लिए महत्वपूर्ण है। इससे clean energy, high-tech manufacturing और new age industries में हमारी साझेदारी को ठोस समर्थन मिलेगा।

Friends,

भारत और रूस के संबंधों में हमारे सांस्कृतिक सहयोग और people-to-people ties का विशेष महत्व रहा है। दशकों से दोनों देशों के लोगों में एक-दूसरे के प्रति स्नेह, सम्मान, और आत्मीयताका भाव रहा है। इन संबंधों को और मजबूत करने के लिए हमने कई नए कदम उठाए हैं।

हाल ही में रूस में भारत के दो नए Consulates खोले गए हैं। इससे दोनों देशों के नागरिकों के बीच संपर्क और सुगम होगा, और आपसी नज़दीकियाँ बढ़ेंगी। इस वर्ष अक्टूबर में लाखों श्रद्धालुओं को "काल्मिकिया” में International Buddhist Forum मे भगवान बुद्ध के पवित्र अवशेषों का आशीर्वाद मिला।

मुझे खुशी है कि शीघ्र ही हम रूसी नागरिकों के लिए निशुल्क 30 day e-tourist visa और 30-day Group Tourist Visa की शुरुआत करने जा रहे हैं।

Manpower Mobility हमारे लोगों को जोड़ने के साथ-साथ दोनों देशों के लिए नई ताकत और नए अवसर create करेगी। मुझे खुशी है इसे बढ़ावा देने के लिए आज दो समझौतेकिए गए हैं। हम मिलकर vocational education, skilling और training पर भी काम करेंगे। हम दोनों देशों के students, scholars और खिलाड़ियों का आदान-प्रदान भी बढ़ाएंगे।

Friends,

आज हमने क्षेत्रीय और वैश्विक मुद्दों पर भी चर्चा की। यूक्रेन के संबंध में भारत ने शुरुआत से शांति का पक्ष रखा है। हम इस विषय के शांतिपूर्ण और स्थाई समाधान के लिए किए जा रहे सभी प्रयासों का स्वागत करते हैं। भारत सदैव अपना योगदान देने के लिए तैयार रहा है और आगे भी रहेगा।

आतंकवाद के विरुद्ध लड़ाई में भारत और रूस ने लंबे समय से कंधे से कंधा मिलाकर सहयोग किया है। पहलगाम में हुआ आतंकी हमला हो या क्रोकस City Hall पर किया गया कायरतापूर्ण आघात — इन सभी घटनाओं की जड़ एक ही है। भारत का अटल विश्वास है कि आतंकवाद मानवता के मूल्यों पर सीधा प्रहार है और इसके विरुद्ध वैश्विक एकता ही हमारी सबसे बड़ी ताक़त है।

भारत और रूस के बीच UN, G20, BRICS, SCO तथा अन्य मंचों पर करीबी सहयोग रहा है। करीबी तालमेल के साथ आगे बढ़ते हुए, हम इन सभी मंचों पर अपना संवाद और सहयोग जारी रखेंगे।

Excellency,

मुझे पूरा विश्वास है कि आने वाले समय में हमारी मित्रता हमें global challenges का सामना करने की शक्ति देगी — और यही भरोसा हमारे साझा भविष्य को और समृद्ध करेगा।

मैं एक बार फिर आपको और आपके पूरे delegation को भारत यात्रा के लिए बहुत बहुत धन्यवाद देता हूँ।