ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ଅଧ୍ୟକ୍ଷତାରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ଅର୍ଥନୈତିକ ବ୍ୟାପାର ସଂକ୍ରାନ୍ତ କ୍ୟାବିନେଟ୍ କମିଟି ଆଜି ଗଙ୍ଗା ନଦୀ ଉପରେ ନୂତନ ୪୫୫୬ ମିଟର ଲମ୍ବ, ୬-ଲେନ୍ ହାଇ ଲେଭଲ/ ଏକ୍ସଟ୍ରା ଡୋଜ୍ କେବୁଲ୍ ଷ୍ଟେଡ୍ ବ୍ରିଜ୍ (ଦୀଘା-ସୋନପୁର ରେଳ-ତଥା ରୋଡ୍ ସେତୁର ପଶ୍ଚିମ ପାର୍ଶ୍ୱର ସମାନ୍ତରାଳ) ଏବଂ ବିହାର ରାଜ୍ୟର ପାଟନା ଏବଂ ସାରଣ (ଜାତୀୟ ରାଜପଥ-୧୩୯ଡବ୍ଲ୍ୟୁ)ରେ ଉଭୟ ପାର୍ଶ୍ୱରେ ଇପିସି ମୋଡରେ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଅନୁମୋଦନ ପ୍ରଦାନ କରିଛି।

 

ଏଥିରେ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଖର୍ଚ୍ଚ:

ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ମୋଟ ୩,୦୬୪.୪୫ କୋଟି ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟ ଅଟକଳ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଏଥିରେ ୨,୨୩୩.୮୧ କୋଟି ଟଙ୍କାର ବେସାମରିକ ନିର୍ମାଣ ଖର୍ଚ୍ଚ ରହିଛି।

 

ହିତାଧିକାରୀଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା:

ଏହି ସେତୁ ଯାତାୟତକୁ ଦ୍ରୁତ ଏବଂ ସହଜ କରିବ ଯାହା ଫଳରେ ରାଜ୍ୟ, ବିଶେଷ କରି ଉତ୍ତର ବିହାରର ସାମଗ୍ରିକ ବିକାଶ ହୋଇପାରିବ ।

 

ବିବରଣୀ:

ଦୀଘା (ଗଙ୍ଗା ନଦୀର ପାଟନା ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ କୂଳରେ ଅବସ୍ଥିତ) ଏବଂ ସୋନପୁର (ସାରଣ ଜିଲ୍ଲାର ଗଙ୍ଗା ନଦୀର ଉତ୍ତର କୂଳରେ ଅବସ୍ଥିତ) ବର୍ତ୍ତମାନ କେବଳ ହାଲୁକା ଯାନ ପରିବହନ ପାଇଁ ଏକ ରେଳ ତଥା ରୋଡ୍ ବ୍ରିଜ୍ ଦ୍ୱାରା ସଂଯୁକ୍ତ। ତେଣୁ ବର୍ତ୍ତମାନର ରାସ୍ତାକୁ ସାମଗ୍ରୀ ପରିବହନ ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇ ପାରିବ ନାହିଁ, ଯାହା ଏକ ବଡ଼ ଅର୍ଥନୈତିକ ଅବରୋଧ। ଦୀଘା ଓ ସୋନପୁର ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ଏହି ପୋଲ ନିର୍ମାଣ ହେଲେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଦୂର ହେବ। ସେତୁ ନିର୍ମାଣ ହେବା ପରେ ଦ୍ରବ୍ୟ ଏବଂ ସାମଗ୍ରୀ ପରିବହନ କରାଯାଇପାରିବ, ଯାହା ଏହି ଅଞ୍ଚଳର ଅର୍ଥନୈତିକ ସମ୍ଭାବନାକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବ ।

ଏହି ସେତୁ ପାଟନାରୁ ସୁବର୍ଣ୍ଣ ଚତୁର୍ଭୁଜ କରିଡରକୁ ଔରଙ୍ଗାବାଦ ଏବଂ ସୋନପୁର (ଜାତୀୟ ରାଜପଥ-୩୧), ଛପ୍ରା, ମୋତିହାରୀ (ପୂର୍ବ-ପଶ୍ଚିମ କରିଡର ପୁରୁଣା ଜାତୀୟ ରାଜପଥ-୨୭), ବେଟିଆ (ଜାତୀୟ ରାଜପଥ-୭୨୭)ରେ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ-୧୩୯ ମାଧ୍ୟମରେ ସିଧାସଳଖ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରିବ। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ବୁଦ୍ଧ ସର୍କିଟର ଏକ ଅଂଶ ଅଟେ । ଏହା ବୈଶାଳୀ ଏବଂ କେଶରୀୟାଠାରେ ଥିବା ବୁଦ୍ଧ ସ୍ତୁପକୁ ଉନ୍ନତ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରେ । ଏହାବ୍ୟତୀତ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ-୧୩୯ଡବ୍ଲୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରସିଦ୍ଧ ଅରେରାଜ ସୋମେଶ୍ୱର ନାଥ ମନ୍ଦିରକୁ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ ଏବଂ ପୂର୍ବ ଚମ୍ପାରଣ ଜିଲ୍ଲାର କେଶରିଆଠାରେ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ବିରାଟ ରାମାୟଣ ମନ୍ଦିର (ବିଶ୍ୱର ସର୍ବବୃହତ ଧାର୍ମିକ ସ୍ମାରକୀ) କୁ ସଂଯୋଗ କରେ।

ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଟନାରେ ଆସୁଛି ଏବଂ ଏହା ରାଜ୍ୟ ରାଜଧାନୀ ମାଧ୍ୟମରେ ଉତ୍ତର ବିହାର ଏବଂ ବିହାରର ଦକ୍ଷିଣ ଭାଗକୁ ଉନ୍ନତ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରିବ । ଏହି ସେତୁ ଯାନବାହନ ଚଳାଚଳକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ ଓ ସହଜ କରିବ ଯାହା ଫଳରେ ଏହି ଅଞ୍ଚଳର ସାମଗ୍ରିକ ବିକାଶ ହୋଇପାରିବ । ଅର୍ଥନୈତିକ ବିଶ୍ଳେଷଣ ଫଳାଫଳ ଆଧାର ମାମଲାରେ ଇଆଇଆରଆର ୧୭.୬% ଏବଂ ୧୩.୧% ସବୁଠାରୁ ଖରାପ ମାମଲା ଯାହା ଦୂରତା ଏବଂ ସମୟର ସଞ୍ଚୟ ପାଇଁ ଦାୟୀ ହୋଇପାରେ ।

କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ରଣନୀତି ଏବଂ ଲକ୍ଷ୍ୟ:

ନିର୍ମାଣ ଓ କାର୍ଯ୍ୟର ଗୁଣବତ୍ତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ୫ଡି-ବିଲ୍ଡିଂ ଇନଫର୍ମେସନ୍ ମଡେଲିଂ (ବିଆଇଏମ୍), ବ୍ରିଜ୍ ହେଲ୍ଥ ମନିଟରିଂ ସିଷ୍ଟମ୍ (ବିଏଚ୍ଏମ୍ଏସ୍), ମାସିକ ଡ୍ରୋନ୍ ମ୍ୟାପିଂ ଭଳି ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ଜ୍ଞାନକୌଶଳ ବ୍ୟବହାର କରି ଇପିସି ମୋଡରେ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରାଯିବ।

ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ତାରିଖଠାରୁ ୪୨ ମାସ ମଧ୍ୟରେ ଏହି କାମ ଶେଷ କରିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖାଯାଇଛି।

ରୋଜଗାର ସୃଷ୍ଟି ସମ୍ଭାବନା ସମେତ ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରଭାବ:

  1. ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ହେଉଛି ଦ୍ରୁତ ଯାତାୟାତ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଏବଂ ବିହାରର ଉତ୍ତର ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ଭାଗ ମଧ୍ୟରେ ଉନ୍ନତ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରିବା । ଏହିପରି, ସମଗ୍ର ଅଞ୍ଚଳର ସାମାଜିକ-ଅର୍ଥନୈତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧିକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ।
  2. ପ୍ରକଳ୍ପର ନିର୍ମାଣ ଓ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ସମୟରେ କରାଯାଇଥିବା ବିଭିନ୍ନ କାର୍ଯ୍ୟ କୁଶଳୀ ଓ ଅଣକୁଶଳୀ ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ନିଯୁକ୍ତି ସୃଷ୍ଟି କରିବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି।

 

ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ରାଜ୍ୟ/ଜିଲ୍ଲା:

ଏହି ସେତୁ ବିହାରର ଗଙ୍ଗା ନଦୀ ଦେଇ ଦକ୍ଷିଣ ପାର୍ଶ୍ୱରେ ପାଟନା ଓ ଉତ୍ତର ପାର୍ଶ୍ୱର ସାରଣ ଜିଲ୍ଲାକୁ ସଂଯୋଗ କରିବ।

 

ପୃଷ୍ଠଭୂମି:

ପାଟନା (ଏମ୍ସ) ନିକଟରେ ଥିବା ୧୩୯ ନମ୍ବର ଜାତୀୟ ରାଜପଥରୁ ଆରମ୍ଭ ହୋଇ ବକରପୁର, ମାଣିକପୁର, ସାହେବଗଞ୍ଜ, ଅରେରାଜକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଥିବା ଏହି ରାଜପଥକୁ ବିହାର ରାଜ୍ୟର ବେଟିୟା ନିକଟରେ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ-୭୨୭ ସହିତ ସଂଯୋଗ କରି ଶେଷ ହୋଇଥିବା ଏହି ରାଜପଥକୁ ସରକାର ୨୦୨୧ ଜୁଲାଇ ୮ ତାରିଖରେ ଗେଜେଟ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଅନୁଯାୟୀ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ-୧୩୯(ପଶ୍ଚିମ) ଭାବେ ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି।

Explore More
ଶ୍ରୀରାମ ଜନ୍ମଭୂମି ମନ୍ଦିର ଧ୍ଵଜାରୋହଣ ସମାରୋହରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣ

ଲୋକପ୍ରିୟ ଅଭିଭାଷଣ

ଶ୍ରୀରାମ ଜନ୍ମଭୂମି ମନ୍ଦିର ଧ୍ଵଜାରୋହଣ ସମାରୋହରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣ
Apple exports record $2 billion worth of iPhones from India in November

Media Coverage

Apple exports record $2 billion worth of iPhones from India in November
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ କର୍ଣ୍ଣର ଡିସେମ୍ବର 17, 2025
December 17, 2025

From Rural Livelihoods to International Laurels: India's Rise Under PM Modi