শেয়ার
 
Comments
PM Modi lauds the passing of Rights of Persons with Disabilities Bill – 2016
Passage of Rights of Persons with Disabilities Bill -2016 is a landmark moment: PM Modi
Passage of Disabilities Bill -2016 will add tremendous strength to ‘Accessible India movement’: PM

প্রতিবন্ধীব্যক্তিদের অধিকার সংক্রান্ত বিল, ২০১৬ সংসদে অনুমোদিত হওয়ায় আনন্দ প্রকাশ করেছেনপ্রধানমন্ত্রী শ্রী নরেন্দ্র মোদী। এই ঘটনাকে একটি গুরুত্বপূর্ণ দিকচিহ্ন বলে অভিহিতকরেছেন তিনি। সুগম্য ভারত আন্দোলনে তা বিশেষ শক্তি যোগাবেও বলে মনে করেন তিনি।

এক বার্তায়প্রধানমন্ত্রী বলেছেন, “প্রতিবন্ধী ব্যক্তিদের অধিকার সংক্রান্ত বিল, ২০১৬অনুমোদনের বিষয়টি এক তাৎপর্যপূর্ণ মুহূর্তের স্মারক। এই ঘটনা সুগম্য ভারত আন্দোলনেবিশেষ শক্তি সঞ্চার করবে।

প্রস্তাবিত আইনেরআওতায় বিভিন্ন রকমের প্রতিবন্ধকতাকে চিহ্নিত করা হয়েছে এবং সেই সঙ্গে অতিরিক্তকিছু সুযোগ-সুবিধারও সংস্থান রাখা হয়েছে।

প্রতিবন্ধীব্যক্তিদের বিরুদ্ধে কোনও রকম অপরাধের ঘটনা ঘটলে কঠোর শাস্তি বিধানেরও ব্যবস্থারয়েছে। এই ধরণের অপরাধকে নতুন আইনের আওতায় বিধি লঙ্ঘন বলেই গণ্য করা হবে।

নতুন আইনটিতেএমন কয়েকটি বৈশিষ্ট্য রয়েছে যা সুযোগ, সমতা এবং সংশ্লিষ্ট প্রতিবন্ধী ব্যক্তিদেরসকলের ক্ষেত্রেই সুবিধার প্রসার ঘটাবে। http://goo.gl/Zwpm4k - এই সাইটটিতে গিয়ে আপনারা এ সম্পর্কে বিশদভাবে জানতে পারবেন”।

Explore More
৭৬তম স্বাধীনতা দিবস উপলক্ষে লালকেল্লার প্রাকার থেকে প্রধানমন্ত্রী শ্রী নরেন্দ্র মোদীর জাতির উদ্দেশে ভাষণের বঙ্গানুবাদ

জনপ্রিয় ভাষণ

৭৬তম স্বাধীনতা দিবস উপলক্ষে লালকেল্লার প্রাকার থেকে প্রধানমন্ত্রী শ্রী নরেন্দ্র মোদীর জাতির উদ্দেশে ভাষণের বঙ্গানুবাদ
What prof Rajan didn't get about Modi govt's PLI scheme'

Media Coverage

What prof Rajan didn't get about Modi govt's PLI scheme'
...

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
PM appreciates enthusiasm for ‘PM Mementoes auction’
September 28, 2022
শেয়ার
 
Comments

The Prime Minister, Shri Narendra Modi has expressed happiness for the current enthusiasm for PM Mementoes auction . He urged all, specially youngsters, to have a look at the gifts being auctioned and gift them among family and friends.

The Prime Minister tweeted:

“I am delighted by the enthusiasm towards the PM Mementoes auction over the last few days. From books to art works, cups and ceramics to brass products, it is a whole range of gifts I have received over the years that are up for auction. pmmementos.gov.in/#/“

“The proceeds from the PM Mementoes auction will go to the Namami Gange initiative. I would urge you all, specially youngsters, to have a look at the gifts being auctioned and also gift it to your friends as well as family!”